Archief - Server niet bereikbaar met 1 van mijn 6 systemen in huis.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jasonleemans

Legacy Member
Beste 9livers,

Ik heb sinds kort het probleem met mijn laptop dat ik mijn gedeelde schijven die in mijn server steken met niet-illegale bestanden :naughty: niet meer kan openen. Wij hebben verder 5 vaste computers in huis en nog 1 laptop, en wanneer er bezoek komt met een eigen laptop geraken deze allen aan mijn serverschijven.

Anderzijds werkt de remote desktop control wel dus hij ziet wel dat de server werkende is. Maar de schijven zelf die in "Deze computer" als netwerklocaties werden opgegeven zijn niet meer te openen.

Ook links op de bijgevoegde foto zie je onder netwerk mijn SERVERLEEMANS niet meer staan...

Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen want ik heb niet echt veel zin om hem hiervoor te formateren. Ik weet uit ervaring dat het probleem dan altijd aan het licht komt wanneer het al te laat is :rofl:

RpR

Legacy Member
kan je pingen naar serverleemans?
kan dns resolving zijn.

al eens geprobeert om \\ip.van.server.

jasonleemans

Legacy Member
Eveneens hetzelfde resultaat, ik heb nu wel op die foutcode verdergezocht en vond toen iets wat bij mij het geval ook is. Als je bij je apparaatbeheer naar view-> verborgen apparaten weergeven gaat zie ik bij men netwerkadapters zo'n 180 verschillende stuks staan zoals je ziet op de foto. Enig idee of ik deze zomaar kan verwijderen?

jasonleemans

Legacy Member
Vond het volgende op een engelstalig forum.

Microsoft 6to4 Adapter - Google zoeken > The 6to4 adapter problem ...
Device Manager > Network Adapters > and there I've deleted everything that was listed, more than 100 6to4 adapters :P

Nu ik ben ze één voor één want ik kan niet anders deze aan het verwijderen en hoop hiermee na slechts een uurtje mijn Tread te openen al op Solved kunnen zetten!

jasonleemans

Legacy Member
Probleem uiteindelijk opgelost. Blijkbaar is de driver voor mijn wifi-card die windows aanbied niet echt een aanrader. Deze verwijderd en die van Medionwebsite zelf gaan halen. [SOLVED]
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan