Archief - scriptje maken voor schermen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deven

Legacy Member
Ik zou graag een snelkoppeling op mijn 2de scherm hebben waarmee ik simpelweg mijn primaire scherm ( het grote scherm ) kan uitschakelen en/of inschakelen door erop te drukken.

Is dit moeilijk te maken en kan iemand me ook zeggen hoe?

gebruik nu ultramon, en dit programma kan enkel het 2de scherm uitschakelen ( men kleintje dan en dit zou moeten blijven gaan omdat dit aan m'n bed staat.

Moet volgens mij mogelijk zijn, mja ken er niks van dus vraag ik het hier ff.

alvast bedankt

MorGo7h

Legacy Member
Verander gewoon uw primair en secundair scherm? Maar van u kleintje uw primair scherm en van uw groot uw secundair. Ge kunt enkel uw secundair scherm aan en uit zetten.

deven

Legacy Member
tgeen ik wil is geen optie wil je hebben ?

ja ben nog nieuw op vlak van 2 schermen.

heb net gedaan zoals je zei, maar dan gaat mijne ganse desktop naar da kleintje...

Exit

Legacy Member
en bij uitzetten primair wilt ge ook start op kleine scherm?

zoja => tja, primair en secundair wisselen
zonee = scherm gewoon uitzetten met de knop ...

deven

Legacy Member
Ja kan natuurlijk ook met ultramon, men primaire wisselen, dan nog is rechtermuisknop en sec. uitschakelen nemen.

Kan je dit commando nu ook ingeven in script zodat ik enkel snelkoppeling moet klikken > schermen zich automatisch wisselen en het grote uitschakeld? ( nuja is maar vraagje hoor, normaal moet da kunnen, maar of dit simpel is weet ik nu niet. Daarom de vraag )

alvast bedankt.

ShPonGle

Legacy Member
welke is uw OS? in vista kun je dat nochtans zeer makkelijk met toetscombinatie Windowstoets + X, daarna "extern beeldscherm aansluiten" aanklikken en in een keuzemenu kun je tenslotte de opstelling kiezen.

helemaal geen scripting nodig dus

deven

Legacy Member
waar zet ik die scripts van ultramon, krijg telkens foutmelding ?

en wat je zegt van windows toets en X doet hier niets :(

toch al bedankt mannen.

DisableEnableMonitor dit werkt, maar als ik monitor 1 intik, dan zegt hij kan primare niet uitschakelen.

deven

Legacy Member
JA haal dit hier maar ff boven.

Nu gaat hetgeen ik wil en met kan leven goed.

Tot ik juist pc opzet > heeft pc ineens de 2 schermen anders genoemd. Men 22 inch is nr 2 en 17 inch nr 1 > hoe kan ik deze terug omdraaien. want nu staat mijn ultramon op set primary > monitor 2 en da moet 1 zijn want mijn sidebar staat op de 17 inch en die staat 3 meter verder, dus waardeloos...

gewoon monitor 1 en 2 software matig trug omdraaien...

bedankt

opgelost > driver eraf, herstarten en trug insteken.

Exit

Legacy Member
veranderen:

opstarten met 1 scherm aangesloten
of in eigenschappen desktop - instelingen - scherm2 nemen en zeggen dat dit het primaire is zodat hij die wisselt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan