Archief - Scherm te donker bij games

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gazon

Legacy Member
Hallo,

Ik heb overlaats de steam demo van half-life 2 gedownload en zoek mij ook het volledige spel aan te schaffen. Maar:

Mijn probleem is het volgende:

Ik kan het spel niet spelen omdat het te donker is (ook als ik de gamma op de laagste waarde zet). Dit probleem ligt aan mijn monitor want dit heb ik met de meeste spelen en meestal kan ik dit nog aanpassen in het spel zelf of zoals bij doom 3 een gamma waarde in een config bestand aanpassen.

Weet iemand of ik zo een waarde of een command bij half life 2 kan aanpassen?

Ook andere dingen heb ik al geprobeerd zoals via de instellingen van mijn videokaart (ATI Radeon 9800 xxl) de brightness aan te passen maar die springen altijd terug als ik de demo start. Programmas zoals refrech lock helpen daar niets bij.

Weet iemand een oplossing (uitgez. de oplossing nieuwe monitor)

gegroet

Exit

Legacy Member
monitor zelf gerelegd al?
anders is er een prog die dat kan regelen, zoek eens op dit forum naar gamma/donker (techforum natuurlijk)

gazon

Legacy Member
gerelegd? geen idee wat dat juist is.

Ik heb gezogd op het forum (had ik daarvoor ook al gedaan) maar niet echt iets gevonden. Kheb ook eens geprobeerd met monitor calibration wizard maar deze instellingen blijven ook niet als ik half life opstart.

-RaZoR-

Legacy Member
gazon zei:
geregeld? geen idee wat dat juist is.

Ik heb gezogd op het forum (had ik daarvoor ook al gedaan) maar niet echt iets gevonden. Kheb ook eens geprobeerd met monitor calibration wizard maar deze instellingen blijven ook niet als ik half life opstart.

bij u knoppen aan u scherm zelf bedoelt hij denk ik...

brightness enzo hoger zetten.

Exit

Legacy Member
gezogd => gezocht ...
en inderdaad, typo, geregeld ... op scherm zelf ....

TatuObsessed

Legacy Member
indien ge nvidia kaart hebd bij u driver opties kunde da regelen, en anders een progje downloaden weet wel ni de naam, zoek ff naar "donker beeld" opt forum zal wel ergens tevoorschijn komen

edit: zoek achter powerstrip in google

gazon

Legacy Member
het enige wat nog zou kunnen werken denk ik is een command in half life om alles lichter te zetten maar die vind ik niet
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan