Archief - router wilt nie werke

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

b011013

Legacy Member
ik heb dus overlaatste ne route van topcom gekocht model WBR 611.
ik moete mijn ip instelle zodat de router het aanneemt en dan kan ik langs
internet browser de router configureren.
Maar hoe zet ik men ip adres zo :help:

dank bij voorbaat ;)

Exit

Legacy Member
adsl/telenet
handmatig kunt ge geen ip zelf instellen.
ge moet gewoon weten welk ge hebt om te kunnen inloggen, dit kan dmv bvb pc die aanstaat achter de router en progje no-ip draait ... da progje koppeld uw extern ip aan een naam.no-ip.com enkunt ge ip te weten komen door in te loggen op no-ip site of gewoon te pingen naar da adres of via da adres in te loggen op router ipv het ip te gebruiken.

b011013

Legacy Member
tga dus om telenet ik heb dus al kunne configurere na lang probere op internet,ma
in kan dns server nie uitzette (kwee nie hoe ) bij windows 2000 prof
hepl

Exit

Legacy Member
ge moet dns NIET uitzetten, anders kunt ge nie op internet.
dns zet ip's om naar namen, dus ip => www.telenet.be

als ge telenet hebt behoudt ge veelal zelfde ip dus als ge da onthoud/opschrijft kunt ge er toch aan ... mits de optie aanstaat om extern te verbinden ...
en als die dus een ip vraagt om van te connecten moet ge het ip opgeven van de plaats waar ge WILT verbinden naar die pc .. dus wilt ge vanaf bvb ne maat ijn pc uwe router instellen gaat ge het ip van uw maat moeten instellen op uw router als ip dat toelaat router in te loggen.

Bubbling Zombie

Legacy Member
netwerkverbindingen -> rechtse muisknop -> eigenschappen -> general -> internet protocol (tcp/ip) -> eigenschappen -> IP automatisch verkrijgen

LSD-ProZac

Legacy Member
b011013 zei:
ik heb dus overlaatste ne route van topcom gekocht model WBR 611.
ik moete mijn ip instelle zodat de router het aanneemt en dan kan ik langs
internet browser de router configureren.
Maar hoe zet ik men ip adres zo :help:

dank bij voorbaat ;)
1. 'k denk dat je router een intern adres neemt gelijk zijnde aan 192.168.0.1 (maar dit staat in de handleiding vermeld welk IP hij standaard heeft...)

2. je PC's moeten automatisch hun IP adres krijgen van de router (deze vallen dus binnen de door hem voorziene range, subnet mask en default gateway worden ook automatisch ingevuld)

3. als je PC's een corresponderend IP adres hebben kan je aan de hand van het IP dat je hebt gevonden in de handleiding de router verder configgen (maar lees dan ook eerst de handleiding)


*edit* eens gaan zien op de site van topcom maar geen WBR 611 gevonden...

b011013

Legacy Member
heb de setup kunne doen op het ip van router
ma na setup geeft em bij het lampke van status geen licht en ik kan niet op internet langs router

Exit

Legacy Member
bij wan alles op automatisch zetten normaal en bij status moet er een ip komen ... kijk dat na

section_00

Legacy Member
adsl : telefoonkabel in de adsl poort van router
netwerkkabel van pc naar router
pc aanzetten
in browser 192.168.1.1 of iets in die aard intippen
router configgen
en klaar

Exit

Legacy Member
section_00 zei:
adsl : telefoonkabel in de adsl poort van router
netwerkkabel van pc naar router
pc aanzetten
in browser 192.168.1.1 of iets in die aard intippen
router configgen
en klaar
gaat over telenet (2de reactie ... van boven geteld) :rofl:

b011013

Legacy Member
en heb geconfigureerd ma het werkt nie
mss omda ergens staat DCHP server of zoiet disconnected sta
en alsk renew doe is time out :s

Exit

Legacy Member
waar renew, in de router?
modem als eens uitgetrokken (stekekr en paar min wachten tot 1-2u)

b011013

Legacy Member
heb router langs webbrouwser geconfigureert
kwil gwn wete oe ge me win 2000 dns server uitzet

Exit

Legacy Member
waarom dns afztten, dan geen gesurf meer, kent ge doel van dns???
dns af in win of op router?

b011013

Legacy Member
er staat om in de internet explore de router te configureren DNS afzetten.

Bubbling Zombie

Legacy Member
Exit zei:
waarom dns afztten, dan geen gesurf meer, kent ge doel van dns???
dns af in win of op router?

hij wilt de dns server afzetten mijn waarde

1. why de fuck hebde da opstaan
2. staat ergens tussen uw services (dns server i think)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan