Archief - Remote start game + stop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

InFerNo

Legacy Member
Ik zit met de volgende situatie:

Ik zou demos moeten nemen van bepaalde 'belangrijke' matches van een game.

Nu, ik sta altijd van 2 tot 10 dus meestal als ik thuis kom zijn al deze matches al gespeeld. Ik zou dus remotely servers moeten kunnen joinen en beginnen recorden.

Dit gedeelte valt nog een beetje mee want het betreft hier Quake Live, en game servers kunnen via een URL gejoined worden.

De problemen zijn:
Firefox remotely starten via een webpage, hierin de URL invullen + gametype (is andere config).
Firefox sluiten als de match gedaan is OF *
Firefox sluiten na x aantal minuten aangegeven in deze webpage OF
Firefox sluiten als ik dit aangeef via de webpage

* Ik weet niet of Idle kicks ook op private servers gelden, ik vermoed van niet dus daarom zou FF moeten sluite na x aantal uur (3*20 of 5*20 minute = max speeltijd + geleuter tussen de rondes)

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik ken nix van shell scripts, cron, ...
Is er misschien zelfs iemand die zou willen helpen? :$ :love:

Iemand raadde me PHP voor webpage + PHP CLI voor het launch script aan.

bugoff

Legacy Member
en hoe wordt dat recorden gaan, gewoon door met een browser naar de match te surfen?

InFerNo

Legacy Member
Als ik een game join wordt die altijd automatisch gerecord (met cl_autoaction 3, dit neemt een match op en neemt een screenshot op het einde van het scorebord) dus dat is al het probleem niet :)

En Quake Live werkt volledig (en alleen) in een browser dus alles wordt sowieso met URL's gedaan.
Voorbeeld van zo'n URL is http://www.quakelive.com/#home/join/234932

Voor die configs laat ik de webpage telkens een file overschrijven die ik standaard altijd via de autoexec.cfg laat inladen. Alleen het "hoe" nog :p


edit: ik zit al zover dat ik een 'ls' kan doen en dat dit output wordt naar de page dmv exec(); maar hij wil firefox absoluut niet starten :\

Dan had ik ergens gelezen dat Apache onder dezelfde user moest runnen dus staat dit nu zo ingesteld maar nu kan ik weer niet naar een directory schrijven die voor 'iedereen' staat ingesteld als read+write... (edit: Fixed. De file die telkens overschreven moet worden was nog aangemaakt door www-data, deze verwijderd en nu werkt dit terug perfect)

Ik wil hier nog aan toevoegen dat beveiliging voorlopig niet aan de orde is :)

InFerNo

Legacy Member
Ik ga hier binnenkort weer wat tijd voor hebben.

Iemand een ideetje? :unsure:

Het enige wat moet gebeuren is remotely firefox starten met een specifiek URL vanuit een webpage waar ik ook anderen toegang toe kan geven.

Kandul

Legacy Member
InFerNo zei:
Ik ga hier binnenkort weer wat tijd voor hebben.

Iemand een ideetje? :unsure:

Het enige wat moet gebeuren is remotely firefox starten met een specifiek URL vanuit een webpage waar ik ook anderen toegang toe kan geven.

Is er een reden waarom je niet gewoon een VNC daemon gebruikt die je vanuit een web browser kan benaderen? Het zal wat trager zijn dan scripts, maar toch wel een pak eenvoudiger.

InFerNo

Legacy Member
Kandul zei:
Is er een reden waarom je niet gewoon een VNC daemon gebruikt die je vanuit een web browser kan benaderen? Het zal wat trager zijn dan scripts, maar toch wel een pak eenvoudiger.

Ja daar is een reden voor:

InFerNo zei:
...waar ik ook anderen toegang toe kan geven.

Het is de bedoeling dat ook anderen iets kunnen toevoegen (cupadmins ofzo) mensen die ik absoluut niet ken.

bugoff

Legacy Member
welk os?

Als het linux is, stel gewoon een cron in die elke minuut een php script uitvoert, dat php script laat je gewoon de tijd controleren tov een waarde die je ergens bij de start in een file plaatst. Als de tijd meer dan zoveel min geleden is, kill je die handel, anders doe je niks.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan