mrpatton
Legacy Member
OY!
vraagje:
zoals de titel doet vermoeden wil ik vanaf mijn laptop mijn pc via het home-netwerk afsluiten..
aangezien al mijn films en muziek op mijn grote dataschijf staan van de PC en ik nu en dan op mijn laptop een filmke kijk via het netwerk .
Maar nu moet ik steeds uit mijn bed komen om de pc af te zetten, en ik ben nogal lui..
Kheb al eens met de commando's "shutdown -s -m \\******_PC" maar zonder succes.. ook shutdown -i (via het progje) werkt niet.
Het heeft te maken met admin rechten want in de cmd krijg ik de error "toegang geweigerd" maar ben da allemaal zowa vergeten,
dus mijn feitelijke vraag is :
hoe verkrijg ik admin rechten op mijn pc vanaf mijn laptop, en andersom..
pc met windows 7 64 bit ultimate
(f)laptop met windows vista home premium 64bit.
vraagje:
zoals de titel doet vermoeden wil ik vanaf mijn laptop mijn pc via het home-netwerk afsluiten..
aangezien al mijn films en muziek op mijn grote dataschijf staan van de PC en ik nu en dan op mijn laptop een filmke kijk via het netwerk .
Maar nu moet ik steeds uit mijn bed komen om de pc af te zetten, en ik ben nogal lui..
Kheb al eens met de commando's "shutdown -s -m \\******_PC" maar zonder succes.. ook shutdown -i (via het progje) werkt niet.
Het heeft te maken met admin rechten want in de cmd krijg ik de error "toegang geweigerd" maar ben da allemaal zowa vergeten,
dus mijn feitelijke vraag is :
hoe verkrijg ik admin rechten op mijn pc vanaf mijn laptop, en andersom..
pc met windows 7 64 bit ultimate
(f)laptop met windows vista home premium 64bit.
