Archief - RAM Disk vragen, windows opstarten op ram disk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

prometheus03

Legacy Member
ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen, en ben aan het overwegen om er meer ram in te steken als die ramdisk interessant is.

1)ik heb gezien dat je windows kan laten booten op een ram disk. 't probleem is wel dat je instellingen en dergelijke telkens weg zijn als je je pc uitzet.

Kan je op een of andere mannier dat zo instellen dat je pc een image wegschrijft naar je HD en zo alles te bewaren?
Is dit de moeite om te doen? of kan je ook delen van je windows naar die ramdisk laden?

2)hoe zit het met andere programma's?(bv games, ontwikkelings tools), zijn er manieren om die vanaf een ram disk te starten, of makkelijk met een ramdisk te laten samen werken?

3)hoeveel Ram is aangeraden? ( totaal, deel voor de ramdisk)

4)Is het eigenlijk wel de moeite om met zo een ramdisk aan de slag te gaan?:)

mensen die hier al mee gespeeld hebben deel jullie ervaring pls :) links naar deftige besprekingen of tutorials zijn ook welkom

Exit

Legacy Member
tja, als ge het naar de hdd zet zit ge dus met zelfde 'probleem' om alles van de hdd te laden naar de ram en zal opstarten zelfs veel langer duren omdat de gehele image (windows) naar de ram gezet moet worden telkens.

dus voordeel van ram hdd is dan al volledig weg.

installeren is zelfde als gewone hdd
ge kiest waar ge ze installed (drive letter van de echte hdd of de ram hdd enzo)


tja uiteraard al meer dang genoeg om windows op te zetten + hoop extra voor setups + werk geheugen


ram is in huispc heeft weinig nut
neem dan eerder een SSD of snelle HDD

prometheus03

Legacy Member
traag opstarten vind ik niet zo erg aangezien ik dat toch maar 1 keer doe op een dag, idem met afsluiten

ik zal de dus voorlopig niet overdrijven met t ram gehuigen en gewoon eens testen met een ramdisk set up en dan zien of het de moeite is om eventueel ram bij te steken

zijn er nog mensen die hiermee geexperimenteerd hebben?
(dit hier gelijk weel een kalm deel van t forum :))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan