Archief - raar pc installatie probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cron

Legacy Member
Ik heb hier dus een pc staan, heeft bij mijn weten altijd goed gewerkt.

Ik formateer dat ding, zet daar nieuwen xp pro op
alle driverkes en alles er ook op.
den eersten dag boot hij beetje traag (ongeveer 5 min)
voor nen 3000+ 512DDR, 80gig Maxtor hd, gigabyte moederbord, is dat beetje traag ma kom

de volgenden dag gaat het al enorm traag.
eens in windows gaat het beter
en hoe verder hoe trager, nu heeft hij al 15min nodig om op te starten.

Ok heb dan weer format gedaan
opnieuw installed
en weer van dat???

Iemand een idee hoe dit komt
kga vanavond de hd eens vervangen als ik er nog aan toe kom met nieuwjaar etc...
maar ms weet iemand van jullie hoe dit komt

ps: heb ook al ide kabel vervangen en ander ide poort geprobeerd.

Exit

Legacy Member
is dit na bepaalde drivers/progs te installen? format, install win, reboot, dit gaat snel? dan stuk voor stuk instalen en rebooten om te testen ...

Cron

Legacy Member
mja, dat is onduidelijk hé
ik installeer het volgende
mobo drivers
graka drivers
winzip
msn
winamp
windows updates

maar dan ben ik naar huis, pc staat ni bij mij, is van schoonbroer, en tis meestal den dag erna of zo dat de problemen toenemen.

ik kan ni echt zeggen van kga die graka drivers eraf laten of zo...

cpu loopt wel redelijk warm, idle zo tegen de 50° met stock cooler, maar ik denk niet dat dit voor zo een probleem zorgt.

Exit

Legacy Member
wa installed die daarna zelf nog?
spyware is snel op een pc ...
adaware SE eens laten scanne, virus controle ..

Cron

Legacy Member
er is daarna niets meer opgekomen
maar ik dacht dat het in veilige modus ook zo traag opstarte

eigenaardig hé?

Exit

Legacy Member
alles vlot na de install en drivers/progs? pas dag erna ... hmmm ... kijk eens bij aparaatbeheer - ide controllers of die op udma staan (geen pio) en mss eens ram checken (memtest)
hd check ...

doet ie veel activiteit tijdens booten?
anders is er een progje (naam kwijt) om te laten mee booten en die geeft een logje van welke zaken booten en welke de laangste tijd nemen ...

Cron

Legacy Member
tijdens het booten hoor ik precies de hd altijd spinnen en weer stoppen
ik heb nu een nieuwe hd gehaald en ga met die eens proberen.
memtest kan ik idd ook doen.
en die ide controller zal ik ook eens nakijken dan
nu nog die memtest zoeken online

raintjah`

Legacy Member
Tsja er zit ergens een hardwarematige fout denk k. In de HD, in het geheugen, in de CPU...?

Cron

Legacy Member
ik hoop dat het de hd is
hd en geheugen kan je testen

maar kan je dit met de cpu?
toast laten draaien of zo?

raintjah`

Legacy Member
Dit weet ik eerlijk gezegd niet. Je kan toasten en resultaten vergelijken met die van andere CPU's , maar of dit je verder brengt...

Exit

Legacy Member
cpu benchen, dan weet ge of die het volhoudt en aankan ... maar die zal het wrs niet zijn.

als ge de hd hoort opspinnen telkens mankeert de hd OF zit voedingstekker los ... eens eraf halen en contacten wa verklleinen zodat ze beter spannen ...

Cron

Legacy Member
ik ga straks eens die harde schijf verwisselen
maar er is nog iets raar hoor

die pc vergeet zaken.

Hij vind nu geen drivers meer voor de optische drives (cd-rw, cd-rom)

gewoon uitroeptekentje inapparaatbeheer dat de drivers niet goed zijn...

Ook wou hij mijn flash disk niet installeren omdat hij geen drivers had, dus ik wou wat test proggies laten draaien maar kan er dus niet op, want ik moet dan de cd van winxp erin steken, maar hij heeft dus geen drives meer die werken.

Ook het internet werkt niet meer.
hij krijgt een automatisch persoonlijk adres, ipv de gebruikelijke dhcp ip van de router...

rare toeren hoor.

een harde schijf die vergeet?
een moederbord dat kuren heeft?
ik hoop op het eerste.

Nog iets dat raar is, er staan een aantal recente games op geinstalleerd
en die werken perfect, geen crashes, geen framedrops of niets en normaal het eerste dat begint te mankeren bij een labiel systeem zijn toch de games hé???

Nu gisteren wou ik eens verder zien op de pc en op een bepaald moment leek het of de hd viel uit, knop start werkte niet meer, ctrl al del wel nog, maar ik kon nergens meer in, deze computer wou niet meer openen etc...
dus hij was niet vastgelopen maar wou precies geen nieuwe info van de hd meer ophalen.


rare toeren hoor .....

Exit

Legacy Member
mobo geeft geen zulke probs.
delete de drives in aparaatbeheer, pc af, drives (cdrom/dvd) loskoppelen, eens opstarten, afzetten, aansluiten booten.
anders zoekt ge maar eens in hardware gedeelte voor die drives probs.

hd, kan zijn, als daar fouten opzitten (slechte sectoren) worden files onbruikbaar en als da net drivers zijn ...)
spyware nog nie erop?

als hd uitvalt ... mss voedingsprob, stekker slecht (voeding) of hd prob, start ze terug op?

Cron

Legacy Member
ok bon, ik heb net de hd vervangen en er een windows xp pro corp opgezet.

tot hiertoe lijkt het wel goed te zijn
alleen merkte ik op dat toen de pc afstond
de voeding een tikkend geluid maakte.
dat weg was toen ik hem aanzette

wat denken jullie hiervan?

Exit

Legacy Member
tikkend geluidje in de voeding ... die voedingen noemen ze ook wel schakelende voedingen MAAR die schakelen dus nie letterlijk dus de tikken hoort er niet echt :rofl:

bij het afstaan (na tijdje) dat ie lawaai maakt, nie bij afztten?
hoelang stond ie dan af ....
nie zogezond dan... hoe zijn de spanningen vandie voeding?

Cron

Legacy Member
de spanningen zijn goed, (volgens de bios allemaal perfect)
het tikken begint meteen na het afzetten


nog iets, alles blijkt nu in orde te zijn, ben intussen al weer thuis.

Alleen heb ik het eens gehad, dat bij het opstarten van de pc, de nieuwe harde schijf niet wou opstarten (duurde lang voor ide appartaten te starten (bij opstart scherm na mem telling)) en toen hoorde ik zo een geluidje uit de harde schijf komen precies, allé uit de kast, precies een tututut maar zo niet pc achtig met meer klanken...

nou goed, kad pc weer afgezet en weer aangezet, en toen hoorde ik de hd wel opdraaien en bootte hij wel normaal.

Verder tot hiertoe nog geen problemen ontdekt
op die voeding na.

Is raar, heb deze pc 2de hands gekocht van een pc winkel die ermee stopte, heeft daar altijd goed gewerkt....
En ik geef die aan mijn schoonbroertje, en mijn schoonouders zijn tegen 2de hands pc's en vol lof over medion pc's

Crap hé, ik wou ze es overtuigen, tis al genen vetten geweest!!!

Exit

Legacy Member
:-/ .... tja, electronica/computers ...
tuut geluidje kan hd zijn, maar dan zou da wijzen op hd fout ... en tis nieuwe zegt ge?
spanning zijn goed, raar ... wa is merk van voeding?

bogy

Legacy Member
eventlog al eens bekeken?
voeding -> heo zijn de waarden als het systeem stressed is?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan