Archief - Programma dat een lijst maakt van mijn mappen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Beantje-

Legacy Member
Hallo,

Jah ik heb dus een vraagje

ik heb Hier Héél veel mappen, met Bv Films... Foto's...

nu wat ik nodig heb is een programma dat van mijn mappen een lijst maakt.
zodat ik het niet zelf in een txt bestand moet zetten
dat je bv zoeits uitkomt

AC3Filter
Adobe
DiVX
ewido
DVD Shrink
Codemasters
Bitlord

Enz ...

Dat is een voorbeeld van de mappen die in mijn program files staan
maar dat zou vanzelf moeten gebeuren want het zijn er Heel Veel !

Alvast bedankt

metaphore

Legacy Member
windowstoets + R
typt cmd daarin

typ daarin: (juist zoals het hier staat zonder aanhalingstekens)
"cd.."
"cd.. "
"cd program files" (als dit directe submap van c: is och, en als program files de map is die je wil benoemen)
"dir /on /b *.* > c:\films.txt" (c:\films.txt is dan de plaats waar u txt bestand wordt opgeslagen)

en tis gefixt
(vandag nog van iemand anders geleerd :d)

edit: heb ff de E nr R veranderd :) was foutje

citrofenwick

Legacy Member
als de onderliggende mappen erbij moeten:

"tree > c:\films.txt" (c:\films.txt is dan de plaats waar u txt bestand wordt opgeslagen)

dan hebde zo iets:
Code:
├───Kopie van Kopie van map2
│   └───map
├───Kopie van map2
├───map1
└───map2
tkan zijn dat je het beter manueel plakt ook, kheb geen tijd/zin om het te testen :p

(en tis cmd intypen na windows + r metaphore, nu opent ge de verkenner :p)

metaphore

Legacy Member
citrofenwick zei:
als de onderliggende mappen erbij moeten:

"tree > c:\films.txt" (c:\films.txt is dan de plaats waar u txt bestand wordt opgeslagen)

dan hebde zo iets:
Code:
├───Kopie van Kopie van map2
│   └───map
├───Kopie van map2
├───map1
└───map2
tkan zijn dat je het beter manueel plakt ook, kheb geen tijd/zin om het te testen :p

(en tis cmd intypen na windows + r metaphore, nu opent ge de verkenner :p)


mja khad het ondertussen ook al gemerkt :)
btw hoodletters van mappen etc moeten ook juist zijn
edit: den tree is wel beter als ge submappen erbij wilt inderdaad...
maar dan best erachter nog "/A /F" da maakt het heeel wat overzichtelijker

edit 2:
weer een foutje :D tis /F ipv /P

Mr. M

Legacy Member
ge had het ook wel kunne vinde met de search, is ni zo super lang gelede nog is gevraagd
maja goe da ge geholpe zijt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan