Archief - problemen met herinstallatie van XP

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

warDOS

Legacy Member
Hallo,

gisteren probeerde ik mijn computer te formatteren. Alles ging goed. Toen hij xp terug aan het installeren was, komt erop dat hij een onherstelbare fout heeft gemaakt. (Setup kan de onderdelen van de netwerkinstallatie niet initialiseren, De specifieke foutcode is 2)

Dan ga ik naar het logboek:
Fout:
Setup kan de OLE-besturing D:\\Windows\system32\netman.dll niet in het register opnemen vanwege volgende fout:
Loadlibrary heeft fout 193 geretourneerd. (c1)
***
Fout:
Setup kan de OLE-besturing D:\\Windows\system32\netshell.dll niet in het register opnemen vanwege volgende fout:
Loadlibrary heeft fout 193 geretourneerd. (c1)
***

Ik heb ook nog een andere cd van windows (beide zijn volledig legaal btw) en dan geeft ie dit:

onherstelbare fout:
Een van de onderdelen die windows nodig heeft om door te kunnen gaan met de installatie kan niet worden geïnstalleerd.

Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)

plaats een andere schijf in de cdrom etc....

Wie kan mij helpen. Thx op voorhand :)

btw, gelieve dingen zeer simpel uit te leggen, want ik ben redelijk noob :)

lorenzo

Legacy Member
cd's toevallig niet beetje vol met schreven?

en indien het een desktop is met een pci netwerkkaart (niet op je moederbord) , probeer dan eens te installeren zonder die netwerkkaart.

warDOS

Legacy Member
lorenzo zei:
cd's toevallig niet beetje vol met schreven?

en indien het een desktop is met een pci netwerkkaart (niet op je moederbord) , probeer dan eens te installeren zonder die netwerkkaart.

Nee, het ziet er uit als nieuw. (Ik heb al eens dezelfde computer geformatteerd met dezelfde cd, zonder problemen)

De netwerkkaart is ingebouwd in het moederbord.

lorenzo

Legacy Member
hm, ik zou eens proberen met een andere cd-rom lezer, en indien dit niet helpt ben ik beetje uit opties... mss dat er andere mensen er meer over weten,
sorry dat ik geen kant en klare oplossing heb :)

Exit

Legacy Member
dus kopieren gaat goed, dan reboot en setup verder zetten, de fout komt in het 2de gedeelte?


waren er problmen ervoor en dat ge daarom herinstall deed?

warDOS

Legacy Member
lorenzo zei:
hm, ik zou eens proberen met een andere cd-rom lezer, en indien dit niet helpt ben ik beetje uit opties... mss dat er andere mensen er meer over weten,
sorry dat ik geen kant en klare oplossing heb :)

hmm, ik vrees dat het niet aan de rom ligt. Toch bedankt voor de hulp!

Ja, de fout komt idd in het 2e gedeelte op 39 minuten van de voltooiing. De problemen waren dat bij de 1e boot hij altijd naar boot devices vroeg. Zette je hem dan af en direct daarna terug op, startte hij normaal op. Ook hardware vond hij maar wanneer hij er zin in had. Heel frustrerend wnr je dringend iets moet afprinten...

ShPonGle

Legacy Member
waarom installeer je windows XP op een D:-partitie? of is dat je cd-rom drive? anders eens andere DVd drive / kabel nemen/andere aansluiting op mobo

Exit

Legacy Member
39min, dus vrijwel direct dus

hmm, probleempjes met bios/hardware dus ...
in bios netwerk eens uitzetten en testen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan