Archief - Problemen met crëeren van thuisnetwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bexorcist

Legacy Member
Hey gasten,

Ik was gisteren even aan het proberen om een m'n desktop (Win7 Ultimate)
en m'n lapto (Win7 Ultimate) in hetzelfde thuisnetwerk te krijgen, teneinde vanop m'n laptop in de slaapkamer m'n 130000 MP3s te kunnen browsen, maar ik krijg dit blijkbaar niet voor mekaar. Ik heb het net al een beetje afgezocht naar antwoorden maar niet echt tot een oplossing gekomen. En ja, ik ben eerst via configuratiescherm gegaan en heb vanalles geprobeerd, maar helaas ...

Hopelijk heeft iemand wat leuke tips :)

Exit

Legacy Member
wat hebt ge al, hoe is het netwerk opgebouwd?
forum al doorlopen?


- zit er een router in het netwerk (zodat de pc's zelfde ip range hebben)?
- zelfde werkgroep?
- netwerk wizard doorlopen?
- zelfde gebruikersnamen op de pc's? anders gast accounts aanzetten.
- map gedeeld?

Bexorcist

Legacy Member
- zit er een router in het netwerk (zodat de pc's zelfde ip range hebben)?
Jep, heb 1 draadloze router van telenet zelf

- zelfde werkgroep?
In windows 7 heet die gewoon thuisgroep

- netwerk wizard doorlopen?
Jep, maar doet niks. Kzou ergens lid worden moeten kunnen aanvinken maar verschijnt niet

- zelfde gebruikersnamen op de pc's? anders gast accounts aanzetten.
Ene heet Wouter-PC & andere heet Wouter-LAPPIE

- map gedeeld?
Jep, op m'n main PC en zelfs NOD32 allow sharing gezet

Exit

Legacy Member
voila daar begint de fout al ...
router van telenet zelf => is GEEN router.
maw zitten ze niet in zelfde range/netwerk en lukt het al niet.

telenet verdeeld geen routers
enkel switchen en access points


of in de AP dhcp aanzetten of een 'echte' router kopen.

Bexorcist

Legacy Member
Ik kan toch met beide PC's op het internet? Ik ken ook niks van netwerking dermee.
Kheb een switch en een draadloze modem dan. EN hoe doe ik dat dan dhcp aanzetten en beter nog...WTF is dhcp?

Exit

Legacy Member
op internet kunt ge ja, omdat ze een internet ip hebben.

dhcp is een service die ip's uitdeelt.

om pc's onderling in zelfde netwerk te hebben moeten die in dezelfde range zitten(zelfde subnet)
bvb 192.168.1.x waarbij x verschilt per pc, de rest is zelfde
bij telenet ip's kan ook de rest verschillen en vallen ze beide in een 'ander' netwerk.

via een router wordt er slechts 1 telenet ip gebruikt en dat verdeelt naar lokale ip's (192.168.1.x) en zal er onderling netwerk mogelijk zijn
dhcp deelt dus die x uit.
in die AP van telenet zit ook een dhcp optie.
of ze goed/werkt weet ik niet.

anders is het een 'echte' router te kopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan