Archief - Probleem met usb's, moet dringend opgelost worden!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

oma.be

Legacy Member
Hallo,

Ik heb dus een upgrade kit van packard bell besteld voor naar windows 7 home preium te upgraden.En vandaag heb ik deze met de post gekregen.Maar ik heb het nu geinstaleerd en wou mijn muis aansluiten (razer deathadder) en het werkte niet, dus sloot ik ook eens een usb stick aan maar die ging ook niet.Dus ligt het aan de usb's.Kheb al van alles geprobeerd in het configuratiie scherm en heb al vanalle drvers gedownload. Dus kan iemand mij nog helpen? ;D (btw mijn laptop is een ipower gx-q-001be met 4gb ram en een quadqore van 2.00 ghz en de os is nu windows 7 home premium 32 bit.

oma.be

Legacy Member
ja alles staat goed, en met vista werkte alle usb's nog dus het licht zeker niet aan de hardware

SluitspierMusketier

Legacy Member
Probeer eens nieuwe drivers van je deathadder te herinstalleren. Warschijnlijk moet die geupdate worden naar windows 7

oma.be

Legacy Member
ik heb het al opgelost, het kwam door drivers die bij de upgrade kit zaten ;D

oma.be

Legacy Member
nu blijkt dat het toch niet hellemaal werkt. Mijn muis werkt nu wel maar telkens als ik nu terug aan ander usb apparaat er in steek vallen alle usb's weer uit :s

ShPonGle

Legacy Member
meestal is dat geen driverprobleem, maar een powerprobleem. het stroomverbruik van de usb hub kun je in vista/seven op volgende manier checken:
apparaatbeheer --> universal serial bus controllers --> usb hoofdhub properties opvragen en tabblad Energie checken. als er daar een ander getal staat dan 0 mA benodigd, dan komt het moederbord er niet meer toe om op eigen kracht alle devices te poweren en zal een externe voedingsbron nodig zijn.

daarnaast kun je ook zien welke bandbreedte er nog beschikbaar is (alle usb-apparaten delen de totale bandwith van de usb controller), daarvoor moet je ook in apparaatbeheer de properties van de chipsetspecifieke usb controller (vb. ICH8 of 9) opvragen en daar naar tabblad Geavanceerd gaan. Als er geen bandbreedte meer beschikbaar is, zal het eerstvolgend nieuw aangesloten usb device niet werken.

dus: wat is er in feite allemaal aangesloten bij u op usb?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan