Archief - probleem met beeld van kubuntu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

serverall

Legacy Member
goedenavond mensen
mijn probleem is dus das als ik bv een browser of iets dergelijk open doe op kubuntu dat ik heelveel moet scrollen om de tekst te lezen krijgen
ik heb een afbeelding o pmijn pc staan maar weet niet hoe ik op dit forum moet zetten

grtn menno

InFerNo

Legacy Member
wow, hoe hebde da geflikt :p

Oplossing googled:
From the menu click under the Favorites tab, chose 'Configure Desktop'. From the Look & Feel section, choose 'Appearance'. Choose the Font settings. Change 'Force fonts DPI' to 96 (or 120). This will help in VMware. Cheers!

Als er nog vragen zijn, stel ze maar! :)

serverall

Legacy Member
gho als ik nu wist waar ik op zou moeten klikken zou het geweldig zijn want zo ben ik er niks mee want ben totaal nieuw met kubuntu.

alvast bedankt inferno

groeten menno

ps: mag het ook in het nederlands mijn engels is niet op zen best:p

serverall

Legacy Member
ik heb de volgende stappen uit gevoerd blijkt niet te werken

serverall

Legacy Member
mijn volgend probleem ik heb ubuntu vanuit windows geinstaleerd ik start mijn pc opnieuw op ik start ubuntu op werkt perfect ik moet ubuntu weer opnieuw opstarten (dualboot)
en dan opent ie niemeer normaal open ne komt er iets van gnu grub
waar als eerste zin bijstaat = minimal bash-like line editing is suported

weet iemand hier raad bij??

serverall

Legacy Member
yes ubuntu werkt nog een laatste vraag hoe sluit deze topic af
ben nog steeds nieuw

AzZ_KiKr

Legacy Member
gewoon niet meer reageren in dit topic, dan gaat het topic wel vanzelf weg :p

serverall

Legacy Member
goedendag mensen ik heb weer een probleem tot zojuist had ik internet op ubuntu maar ondanks heb ik nu geen internet verbinding meer ik heb al een hele tijd probreren terug opnieuw verbinding te maken zonder succes :(:(
nu is da vraag hoe zou ik terug verbinding krijgen groeten menno

InFerNo

Legacy Member
heh

Kan je eens de output posten van ifconfig?

Ik denk dat deze te vinden is linksvanboven -> Applicaties -> Accessoires -> Terminal.
Dan krijg je een zwart scherm ofzo, gelijk de oude DOS prompt van vroeger.

Daarin zal staan "gebruikersnaam@computernaam:~$"

Hier typ je gewoon ifconfig en druk je enter. Ge kunt gewoon de 'output' selecteren met de muis en hier kopiëren.

Bij mij ziet het er zo uit:

Code:
dennisf@IR1337:~$
Code:
dennisf@IR1337:~$ ifconfig
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:15:c5:85:2e:96  
          UP BROADCAST MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000 
          RX bytes:0 (0.0 B)  TX bytes:0 (0.0 B)
          Interrupt:16 

lo        Link encap:Local Loopback  
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16436  Metric:1
          RX packets:7124 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:7124 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0 
          RX bytes:327444 (327.4 KB)  TX bytes:327444 (327.4 KB)

wlan0     Link encap:Ethernet  HWaddr 00:1f:3b:1e:98:17  
          inet addr:192.168.0.101  Bcast:192.168.0.255  Mask:255.255.255.0
          inet6 addr: fe80::21f:3bff:fe1e:9817/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:6701 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:5641 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000 
          RX bytes:6153886 (6.1 MB)  TX bytes:990911 (990.9 KB)

wmaster0  Link encap:UNSPEC  HWaddr 00-1F-3B-1E-98-17-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00  
          UP RUNNING  MTU:0  Metric:1
          RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000 
          RX bytes:0 (0.0 B)  TX bytes:0 (0.0 B)

dennisf@IR1337:~$

eth0 is als ge met de kabel verbind, wlan0 is draadloos :)
't is vooral om te zien wat er bij "inet addr:" staat

om dit zo netjes te tonen typ je eerst
Code:
EN ZET JE HET HIERTUSSEN[ /code]

serverall

Legacy Member
ik heb het gevonden ik had perongeluk 128 bit conection genomen om te verbinden
maar het moest 24/128 bit zijn srry
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan