Archief - Prijs eenvoudig ERP-systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

°vDc°

Legacy Member
Hallo allemaal,

Weet iemand soms wat de prijzen zijn van ERP-systemen?

Ik zou een basis-systeem moeten hebben waar een kassa op kan worden aangesloten en die de verkopen dan registreert op een server. Met deze server is dan een webshop gelinkt, waar mensen de werkelijke voorraad kunnen zien.

Het is voor een kostenraming voor school en ik vind nergens op internet prijzen hierrond...

Soulless

Legacy Member
Noemen ze dat al ERP tegenwoordig :p

Zoiets kan je perfect zelf programmeren met c# of java :)

Moest ge voor een echt ERP systeem gaan, zou ik eens googlen naar de prijzen van :

SAP Business One
Microsoft Dynamics

In u geval kan ook

WebERP interessant zijn (maakt gebruik van linux apache php mysql) en is gratis.

Naast integratie is het ook belangrijk dat je onderhoud van je ERP systeem mee in je kosten steekt, alsook opleiding voor het personeel/gebruikers.

Er zijn nog verschillende dingen waar je rekening mee moet houden, maar ik neem aan dat het niet zo extreem in detail moet zijn.

°vDc°

Legacy Member
Ja ik moet enkel de software hebben en een server waarop alles opgeslagen wordt.

SAP enzo is volgens mij veel de uitgebreid voor wat ik nodig heb.

Is WebERP niet gevaarlijk? Stel internet zou plat liggen, dan wordt er ook niet bijgehouden?

In ieder geval, bedankt voor je reactie!

Cycloon

Legacy Member
Soulless zei:
Zoiets kan je perfect zelf programmeren met c# of java :)

Uiteindelijk kan je alles zelf programmeren, zelf grote ERP systemen. Er zijn wel meerdere bedrijven die hun volledig eigen ontwikkelde ERP systemen gebruiken en geen gebruik maken van SAP of het Microsoft Dynamics framework.

Soulless

Legacy Member
Klopt.

Maar in dit geval is er niet veel nodig. (en lijkt het me voordeliger het zelf te maken)

Als een bedrijf als bv BMW (om maar iets op te noemen) volledig zijn ERP vanaf scratch moet gaan beginnen programmeren zal hun dat veel meer geld kosten (imo, al valt er natuurlijk over te discussiëren) Meeste grote bedrijven kiezen toch voor een basispakket (van oracle/sap/whatever) + customisatie.

@vdc:

Als uw internet(/server) down is heb je idd geen link meer met de webshop. Maar er zullen wel failsafe systemen voor bestaan. En zolang je db-server werkt, kan je de gegevens toch bijhouden etc. Ik zal eerst zelf eens moeten opzoeken eigenlijk of cycloon zal daar zeker een antwoord op hebben, ik ken er persoonlijk nog niet genoeg van :p

Cycloon

Legacy Member
Falende systemen zijn gewoon altijd een probleem. Als het interne netwerk plots wegvalt kan het ERP systeem daar ook niet veel aan veranderen.

Bontus

Legacy Member
Kleine hijack ivm falende netwerken.
Hoe zit het nu met UTP Cat.7? Ik hoor tegenstrijdige dingen. Sommige bedrijven zweren erbij, van anderen hoor ik dat cat.5e of cat.6 minstens even goed of zelfs beter zou zijn...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan