Archief - powercolor ati radeon 9800pro lage fps tijdens cs cz

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr.Choco

Legacy Member
kheb onlangs een powercolor ati radeon 9800 pro gekocht 256 bit. mb: asus k8n-e delux cpu: amd64 3200+
tijdens t spelen van cs cz heb k fps soms van 50-60 soms 70-80 en soms 90-100 maar da verschilt constant, hoe meer actie hoe lager dus. maar ik heb gehoord van een vriend dat er ergens op dees forum iets stond van hoe je je ati best configureert, dus de instellingen optimaal zetten. zowel met opengl als met d3d heb k dit probleem. directx 9.0 is geinstalleerd en de drivers die zijn geinstalleerd zijn gwn degene die erbij zijn geleverd. ik dacht dat het deamon was ofzoiets die er ooit is een thread of sticky over heeft geopend maar k vind t helemaal ni meer. zou iemand mij kunnen helpen?
alvast bedankt
MVG
Choco
edit: ik wil NIET overclocken, gewoon goed configureren

Axel

Legacy Member
daemon is een proggie voor cue & bin files mee te laden (heeft niets te maken met uw vraag)

probeer anders es de laatste drivers af te halen en te gebruiken in plaats van uw meegeleverde drivers

Mr.Choco

Legacy Member
met deamon of daemon bedoelde k dat er hier ene rondloopt met die naam die er ooit eens een thread over heeft gemaakt ;)! laatste nieuwe drivers? is dat gwn familiy pack van radeon?
MVG
Choco

daFour

Legacy Member
zet eens uwe AA op 2x , ge gaat normaal 90-100 fps halen en dan zal ie zen werk doen

Fraggie

Legacy Member
Mr.Choco zei:
met deamon of daemon bedoelde k dat er hier ene rondloopt met die naam die er ooit eens een thread over heeft gemaakt ;)! laatste nieuwe drivers? is dat gwn familiy pack van radeon?
MVG
Choco
ik heb alleen de config. van nvidia drivers op't forum gezet, ma nooit van ati (kheb nooit zo'n kaart gehad)
ma check (nieuwe) FAQ op Counter strike forum, daar staan 2 cmd's speciaal voor ati, die mss een verschil kunnen geven

& anders, al heb je een 4000+ & 6800Ultra, nog kan je fps drops hebben in cs
dat spel zit gewoon slecht in elkaar

(& tis demon :p)

Mr.Choco

Legacy Member
daFour zei:
zet eens uwe AA op 2x , ge gaat normaal 90-100 fps halen en dan zal ie zen werk doen
en AA is? ja sry, ken er ni zoveel van. is da in bios of in de ati config?
catalyst 4.12 beta 2
heb gehoord dat die beta slecht zou kunne zijn... wa is de vorige final versie? of is die echt goe die beta?
MVG
Choco
edit: zijn die drivers op ati site goe genoeg? family pack... maar ge kunt er 2 kieze:
http://www.ati.com/support/drivers/...&prod=productsXPdriver&submit.x=12&submit.y=7

eerste of 2de?

Lan

Legacy Member
Neem die 1e maar. Dat gaat al enorm verschil geven met de meegeleverde drivers...

Mee

Legacy Member
AA= Anti-Aliasing : Maakt de randen "gladder".
Als ge een spelleke speelt ziet ge soms (waarschijnlijk bijna altijd) in bijvoorbeeld de hoek die een muur met de grond maakt 2 lijntjes in elkaar over"vloeien" in een hoek.
Zoiet: ------------------------_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
----------------------
Met AA aan, wordt dat 1 mooie (schuine) lijn, zonder trapjes.
Zet AA maar eens aan (ge zult da ergens bij ati-drivers kunnen instellen), en ge zult zien (of nie, ge moet der oog voor hebben :p) hoeveel mooier da spel dan is.

PS: trapjes; da was het woord da ik zocht!

Mr.Choco

Legacy Member
Mee zei:
AA= Anti-Aliasing : Maakt de randen "gladder".
Als ge een spelleke speelt ziet ge soms (waarschijnlijk bijna altijd) in bijvoorbeeld de hoek die een muur met de grond maakt 2 lijntjes in elkaar over"vloeien" in een hoek.
Zoiet: ------------------------_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
----------------------
Met AA aan, wordt dat 1 mooie (schuine) lijn, zonder trapjes.
Zet AA maar eens aan (ge zult da ergens bij ati-drivers kunnen instellen), en ge zult zien (of nie, ge moet der oog voor hebben :p) hoeveel mooier da spel dan is.

PS: trapjes; da was het woord da ik zocht!

ah k, k zal da is aanpassen, zal er is oplette. maar gaat da juist ni meer vrage van u kaart eigenlijk voor zo'n 'overbodig' detail? zal wrschl mn fps ni hoger doen gaan...
MVG
Choco
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan