Archief - PC reboot bij spelen van games

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cyberkid

Legacy Member
m'n pc reboot soms terwijl ik een spel aan't spelen ben en soms sluit hij het gewoon af zonder enige error. DirectX9.0c staat geinstalleerd en laatste ati driver dus 'k snap waarom hij soms doodleuk reboot. Ge moet wel begrijpen dat da eel frustrerend kan zijn als er zo plots iemand voor u staat en dan uwe pc effe de leuken gaat uithange :(

$anka

Legacy Member
geef de specs van uw systeem is,
check in bios is naar de voltages van uw voeding,
kijk ook is naar de temps,
check is op spyware,

en dan kunne we u mss verder helpen ;)

Cyberkid

Legacy Member
temperatuur in mijn case is :31 °C ongeveer
temp van de cpu : 49°C zeker 51 bij het gamen ( amd wel)
CPU Type AMD Athlon XP, 1659 MHz (6.25 x 265)
Moederbordnaam ECS K7S5A (5 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM, Audio)
Systeemgeheugen 512 MB
BIOS Type AMI (10/29/02)
Video kaart RADEON 9000 SERIES (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon 9000 (RV250)
Monitor Iiyama PLE380S/T (000000001)



Sensoreigenschappen
Sensortype ITE IT8705F
Sensortoegang ISA 290h
Moederbordnaam ECS K7S5A

Temperaturen
Moederbord 31 °C (88 °F)
CPU 49 °C (120 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 4963 RPM
Chassis 2596 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.76 V
+2.5 V 2.48 V
+3.3 V 3.34 V
+5 V 4.89 V
+12 V 12.03 V
+3.3 V Standby 3.46 V
+5 V Standby 5.13 V
VBAT Batterij 3.46 V

komde daarmee toe ? :p

2 many soldiers

Legacy Member
bij mij is dat ook soms. Meestal zegt hem dat de grafische driver is vastgeslagen maar na 15x opnieuw te downloaden denk ik dak ekeer iets anders ga proberen.

TiGrOnX

Legacy Member
Wa kan ik zeggen? Had da ook voor.
Wa heb ik gedaan?
Teruggestuurd naar fabrikant.
Wat bleek het te zijn? Iets in bios, alleszins, ze hebben het toch terug in orde gekregen.

Tis ni veel maja, bij mij hielp het wel.

j .

Legacy Member
Temperaturen en spanning lijken OK, voor win XP: ga naar configuratie>systeem> geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen en vink af: de computer automatisch opnieuw opstarten. Als hij dan reboot, krijg je de foutmelding.

Cyberkid

Legacy Member
k bedankt j. we zullen zien wa da geeft als hij het nog ies doet. maja terug sturen naar de fabrikant 'k heb het wel gekocht van een maat (het gamen heeft weldegelijk goed gegaan toen ik het kreeg en derna ook nog tot over aan paar dagen)

Featherfoot

Legacy Member
tot over een paar dagen?

wa hebde dan gedaan op diej bepaalde dag da het begon?

Cyberkid

Legacy Member
'k weet nie :confused:
't echt zeer irritant heb nu effe minder gegamed CS draait hij zonder moeite en zonder errors gewoon omdat oud spel is denk'k maar nu met men of valor kreeg ik staat die irritante blauwe schermen waardoor'k pc moe rebooten soms staat er niets nuttig op de scherm en soms ook eens een file waar hij een fout ingevonden heeft ofzo iets soms is dit wel eens een van de ait driver, die heb'k ondertussen al 5keer herdownload en herinstalleerd niets helpt :angry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan