Archief - PC Gone F.U.B.A.R

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Snipe

Legacy Member
Hallo.

Mijn probleem:
Ik reboot mn pc heel weinig, ik denk dat hij weer een weekje aanstond, en nu freezde hij plots eergisteren.

Geen probleem, reboot dacht ik. Maar wat bleek? Ik kreeg weer zo'n irritante fout dat er een bestand beschadigd was. Heb ik wel meer gehad, vorige HD er voor ingeruild, maar probleem bleef af en toe opduiken.
Ervoor kreeg ik trouwens (gelijk altijd) een foutmelding van "uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt"

Maar NP, CHKDSK /R verhielp het altijd. Maar deze keer dus niet. Ook FIXBOOT en FIXMBR geprobeerd, baten allebei niet. Ik kon op dat moment allebei de partities van mijn grote schijf, E: (data) en F: (windows) lezen.
Dus maar geboot via mijn oude schijf, C:\.

Eerst kon ik hierlangs nog beide partities lezen, beetje met scandisk liggen prullen, en paar reboots later:
Plots is F:\ niet meer toegankelijk, hij zegt dat het schijfstation niet insteekt of dergelijke
En op mijn E:\ is plots heel de map Documents&Settings verdwenen, waar AL mijn data eigenlijk opgeslaan was (muziek enz.. ongeveer 80gb)

Mijn vraag.

Kan ik dit allemaal recoveren, zonder de hele reutemeteut te reinstallen?
win reinstallen zou niet zo'n ramp zijn, het liefst zou ik mn data gewoon willen recoveren.
DATA RECOVER programma doet zn ding niet bepaald, hierlangs nu wel een heel deel (4000) "lost files" gevonden door de 2e HD af te scannen op partities, zo heeft hij F: denk ik terug gevonden, maar hij s nog steeds aant zoeken naar bestanden (wat dus nog 2 dagen gaat duren :unsure: )

ps: had geen idee waar ik dit moest in pleuren aangezien het zowel met hardware software als windows te maken heeft :unsure:

Snipe

Legacy Member
nTFs zei:
geen backups van belangrijke data dan ?
Niet erop gerekend dat zelfs mijn dataschijf gefucked zou kunnen worden.
Tis geen belangerijke data, maar tis gewoon ni bepaald tof om al mn .. euh.. volledig legale .. films spellen en muziek verloren te zien gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan