Archief - Pc gaat soms pokketraag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EA lover

Legacy Member
Mijn vader heeft dus een nieuwe pc gekocht :
AMD 2400+
512MB ram
...
Ik heb dus Xp met service pack 2 erop geinstalleerd en ook alle andere programma's. Nu vertelt mijn vader dat minstens één keer per dag de muis supper traag gaat en je helemaal niets meer kan doen en dat duurt een paar minuten. Nu is mijn vraag : aan wat kan dat liggen?
Ik heb al op spyware gescand met pestpatrol en microsoft antispyware en die vonden niets. Met antivir heb ik al gescand en die vond ook niets.
Weet misschien iemand waar het aan kan liggen?

Burgun

Legacy Member
den antivirus die ingesteld staat om een keer per dag de schijf te scannen? zeker uitzetten :)

AncientRites

Legacy Member
GEEN spyware? hoe kan dat? hehehehe
nog mogelijke vertragers:
- Je zit aan je maximum speed te uploaden
- Spyware die niet gedetecteerd is
- Uw schijf is totaal gefragmenteerd (wel straf als hem nieuw is)

EA lover

Legacy Member
heb het probleem net opnieuw voor gehad
Ik ga dus naar taskmanager en daar zie ik allerlei processen.
Winword : 99% dus ik sluit dat af
Dan svchost 99%
en nog een paar andere.
Ik vind dit wel vreemd want het is een niewue computer. Kan iemand mij helpen?

AncientRites

Legacy Member
EA lover zei:
heb het probleem net opnieuw voor gehad
Ik ga dus naar taskmanager en daar zie ik allerlei processen.
Winword : 99% dus ik sluit dat af
Dan svchost 99%
en nog een paar andere.
Ik vind dit wel vreemd want het is een niewue computer. Kan iemand mij helpen?
gebruike die 99% van ram of van processor?
als winword al 99% verbruikt ist wel straf :) moet wel een virus of iets dergelijks zijn

EA lover

Legacy Member
AncientRites zei:
gebruike die 99% van ram of van processor?
als winword al 99% verbruikt ist wel straf :) moet wel een virus of iets dergelijks zijn
Toch raar dat antivir niets vindt. Ik ben van plan om office eens opnieuw te installeren.

EA lover

Legacy Member
Heb met kaspersky ook al eens gescand maar die vondt ook niets.
Ik ga seffes eens office opnieuw installeren want je hebt het altijd als word opstaat.

EA lover

Legacy Member
Niemand? Heb al met mcafee, housecall en norton online gescand maar die vonden niets. hem al met mcafee stinger gezocht maar die vindt ook niets. Heb office opnieuw geinstalleerd en nu is het afwachten of het probleem opnieuw komt. Heb ook al gescand met hijacjthis maar die vond ook niets echt bedreigend. Nog iemand tips?

Dark_One

Legacy Member
EA lover zei:
Niemand? Heb al met mcafee, housecall en norton online gescand maar die vonden niets. hem al met mcafee stinger gezocht maar die vindt ook niets. Heb office opnieuw geinstalleerd en nu is het afwachten of het probleem opnieuw komt. Heb ook al gescand met hijacjthis maar die vond ook niets echt bedreigend. Nog iemand tips?
formateren mss... dan wete tenminste of het software is of hardware.

EA lover

Legacy Member
Ik denk dat het misschien aan de processor ligt want mijn vader heeft dit al vanaf de eerste dag.
EDIT : Lap ik heb het weer. svchost naar 99%.
Ik vrees dat de processor naar de klote is of misschien dat hij te warm wordt? Kan dit of krijg je dit probleem dan niet?

Preske

Legacy Member
is hij wel op de maximum geclockt?

bij een kennis stond zen xp 2800+ bij elke format op 100mhz terwijl hij normaal op 166mhz stond.
kijk ook ook eens met eenprogramma als motherbord monitor naar de temps
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan