Archief - PC Crasht regelmatig zonder enige aanleiding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SDEC

Legacy Member
Het zit zo, ik heb recent een custom pc gekocht (link). Op het eerste gezicht werkte deze prima tot dat hij op een bepaald moment begon te crashen in de vorm van het gevreesde Blue Screen, de error geeft meestal "MEMORY_MANAGEMENT" of "IRQL_NOT_EQUAL_OR_LESS" weer.

De momenten waarop de PC crasht zijn compleet willekeurig, soms waneer ik muziek zit te luisteren op iTunes, soms wanneer ik game, en soms wanneer ik helemaal niets doe (zelfs wanneer ik de muis niet beweeg). Ik weet dat er geen grote toepassingen op de achtergrond draaien, dat ik geen vriussen heb en dat ik voldoende RAM (4gb)/koeling/processorvermogen (i7-860) beschikbaar heb. Ook ligt het niet aan mijn OS, ik heb geprobeert verschillende veries van windows te installeren maar allemaal geven ze hetzelfde resultaat. Ik gebruik op dit moment Windows 7 Ultimate 32-Bit.

Zijn er soms mensen die ditzelfde probleem hebben/zijn tegengekomen? Graag wat feedback en wat ik eventueel zou kunnen doen om dit probleem op te lossen. Deze computer heeft veel geld gekost en ik voel me vrij in het zak gezet op dit moment.

Dank bij voorbaat.

herojohan

Legacy Member
Dingen die mij altijd helpen bij Bluescreen zijn:

Cooler even uitblazen (word te heet)
Andere OS erop (misschien 64bit omdat je ook 4GB ram hebt)
Memory cleaner erop (Uniblue programma)
Heel misschien het RAM geheugen niet goed in zit? ( Ik zeg ook maar wat :P )

SDEC

Legacy Member
herojohan zei:
Dingen die mij altijd helpen bij Bluescreen zijn:

Cooler even uitblazen (word te heet)
Andere OS erop (misschien 64bit omdat je ook 4GB ram hebt)
Memory cleaner erop (Uniblue programma)
Heel misschien het RAM geheugen niet goed in zit? ( Ik zeg ook maar wat :P )

Koeling en OS kunnen niet het probleem zijn, ik heb al 1000x ge-memorycleaned en ik gechekt of mijn RAM er wel goed instak, zonder resultaat.

matiehahahas

Legacy Member
heb ik ook onlangs gehad.
bluescreenview eens downloaden, daarop kan je eenvoudig lezen wat het bsod heeft veroorzaakt (bij mij was het bijv de driver van hitmanpro).

SDEC

Legacy Member
matiehahahas zei:
heb ik ook onlangs gehad.
bluescreenview eens downloaden, daarop kan je eenvoudig lezen wat het bsod heeft veroorzaakt (bij mij was het bijv de driver van hitmanpro).

Ok zal ik zeker doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan