Archief - pc blijft hangen tijdens het opstarten.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

smurfen

Legacy Member
Hi iedereen,

Ik heb problemen i.v.m. het opstarten van windows op mijn laptop. Wanneer ik hem aansteek krijg ik het laadscherm van windows te zien (zwart scherm met blauw balkje dat beweegt) en daar blijft het bij, verder gaat hij niet.

Echter kan ik wel via veilige modus in de pc geraken.

dit is een kort overzicht van alle zaken die ik al heb gedaan:
- Systeemherstel (via veilige modus)
- 2.5 hd op mijn vaste pc aangesloten en de bestanden gekopieerd (zo heb ik een backup en blijkt de hd nog te werken)
- via recovery disk boot bestanden opnieuw gekopieerd.
- via recovery disk system files opnieuw geïnstalleerd.
- via recovery disk formateren en windows opnieuw inladen

Niets helpt Droevig Bij het laatste dat ik heb geprobeerd zag ik dat alles mooi werd gekopieerd en gecontroleerd maar wanneer de pc heropstartte om dan normaalgezien nog enkele vensters van windows te verkrijgen om het verder te installeren/configureren bleef de pc echter weer vastlopen op het laadscherm.

Nu in veilige modus kan ik nog altijd verder gaan maar nu krijg ik echter de boodschap dat de windowsinstallatie nog niet is voltooid. (Helaas kan ik deze dus niet verderzetten omdat deze vastloopt bij het laadscherm).

Nu begin ik een beetje radeloos te worden omdat ik deze laptop toch zeer vaak nodig heb.

Mvg.
Smurfen

Exit

Legacy Member
check in veilige modus eens het logboek op fouten ...
test de hdd eens via hdtune in veilige modus ...

smurfen

Legacy Member
Hmm ik kon onmogelijk in veilige modus verdergaan omdat ie de melding gaf dat de installatie nog niet voltooid was en toen sloot ie af.

Raar maar waar werkt het nu wel weer :S
Graag zou ik wel nog een verklaring willen hebben (voor in de toekomst)

dit zijn de stappen die ik nog bij heb ondernomen:
- Andere HD eringestoken en windowsinstallatie begonnen => werkte niet zelfde probleem
- moederbord batt gemeten maar dees was nog 2.8 V dus nog meer dan genoeg
- wireless kaart effe eruit gehaald (kon anders niet aan de batt :p )
- men 2 hd's voor een nachtje uit de pc gehaald en laten liggen (kwas te moe om ze er toen terug in te steken :D )

Nu besloot ik om het nog eens te proberen met de oorspronkelijke hd en plots ging ie verder dan het laadscherm en kon ik windows verder instellen.

Iemand die weet waarom ?
Mvg.
smurfen

Exit

Legacy Member
2.8V zegt niet of een batt nog goed is
de stroom is belangrijker (mar dat meten met multimeter zal de batt sneller leegmaken!)

slecht contact met kabel, kabel zelf niet 100% goed, ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan