Archief - paswoord router gehackt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

J3rry

Legacy Member
ik zit in australie voor mijn werk en bel elke avond met skype naar mijn vrouw
via een prepaid usb stick, snelheid is hier geen probleem
en bij mij thuis heb ik internet via de kabel zoals bij telenet +/- 30mbps
nu de laatste tijd gingen conversaties veel moeilijker met veel interuptie en kon zij amper websites openen

toen ik mijn vrouw instructies gaf op te kijken hoeveel MAC adressen er actief waren op mijn wireless netwerk wist ik al genoeg dat er iemand goed bezig is aan het downloaden

nu zet ze elke avond de modem en router uit, maar zodra ik thuis ben zou ik die persoon een dikke kloot willen aftrekken

iemand een idee wat ik zoal kan doen met iemand die aan het leechen is op je netwerk ?

Exit

Legacy Member
weinig
doorgeven naar de 'cyber'politie en mac adres noteren.
maar zelf iets doen is niet toegestaan.
andere beveiliging instellen (wpa, ipv wep bvb)
ssid veranderen EN uitzenden afzetten zodat ze uw draadloosnetwerk niet kunnen zien en ekle ermee verbinden als ze de naam ervan kennen ...

ShPonGle

Legacy Member
MAC control instellen is ook handig, de kans dat ze uw mac adres kunnen achterhalen is kleiner dan dat ze uw wep key kunnen kraken.

btw een honeypot opzetten kunt ge wel doen, volgens mij is dat legaal. wat ge vervolgens met de verkregen info doet is eigen keus.

Exit

Legacy Member
zelfs met mac adres beveiliging gaat het niet verbeteren.
en als ik me niet vergis is het makkelijker mac adres te krijgen dan de wep key.
+ als die al is binnen geweest kan ie de client list al gechecked hebben naar de mac adressen ...

Boombastic

Legacy Member
Gewoon in je routerinstellingen de wep code veranderen, en tis opgelost.

RealFlub

Legacy Member
of gebruik WPA.
WEB kunnen ze redelijk gemakkelijk kraken.

omglolwtfkthx

Legacy Member
woont uw vrouw toevallig ergens in de buurt van heist op den berg ofzo?

gvQ

Legacy Member
Maat van mij heeft dit ook tegengekomen, was op een dag zo beu, dat hij op dat moment buiten voor de hele buurt geroepen heeft dat diegene dat hij vind op z'n internet vast zal hebbe :D

Raar maar waar, het werkte ^^
Misschien ook eens probere? :p

FrostByte

Legacy Member
Gebruik geen WEP!! Iemand die het wil kraken kan dit in +- 1 uur mits hij wat verkeer kan sniffen. Ik heb het zelf nog gedaan in het labo in school. Gebruik op z'n minst WPA of WPA2 liefst. Dat is zo goed als onhackbaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan