Archief - Opstarten faalt (Windows 7)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FoO

Legacy Member
Beste 9livers,

Ik zit voor de moment met een raar probleem.
Mijn vorige PC (met windows xp) startte op een bepaald moment niet meer op. Na het booten ging deze in slaapstand. Na wat gepruts besloot ik toch eens te kijken of het probleem toch niet bij het scherm lag.
Mijn huidige PC heeft Windows 7. Deze start af en toe eens op.
Het grootste deel van de tijd krijg ik dit:

1. Start op en doet een systeemherstel
2. Start op en reboot na laden van Windows
3. Start helemaal niet op.
4. Start op en gaat in slaapmodus. (bij opstarten blazen hierbij de koelers opvallend hard, en lang)
De pc start heel sporadisch eens op.


Het probleem ligt dus niet bij het scherm aangezien ik wel degelijk beeld heb. Toevallig is dan wel dat beide PC's hetzelfde probleem hebben. Het enige dat ik van de vorige PC gebruik is een harde schijf (die hier nu extra inzit, dus hiervan boot ik niet).
Ik heb al wat info opgezocht maar kan niks vinden dat werkt.
Wat ik al geprobeerd heb is:

1. Windows herstellen met DVD
2. Grafische kaart drivers up to date gehouden
3. Alles afgekoppeld (CD/DVD drives, extra hd, etc). Enkel het hoogstnodige laten inzitten => zelfde probleem
4. Bios naar default gezet
5. Geformatteerd en herinstalleerd
6. Windows geupdate (is nu up to date)

Het is volgens mij dus ook geen virus ofzo want na formatteren kreeg ik direct hetzelfde probleem.

Het probleem is nogal vaag, ik weet het, maar indien iemand ervaring heeft met hetzelfde en hiervoor een oplossing weet zou ik daarvoor heel dankbaar zijn! Ik moet zeker 10 keer proberen eer mijn pc eens opstart.

Exit

Legacy Member
- systeemherstel => kan slechte hdd zijn en corupte files dat een systeemherstel nodig is
- opstarten en rebooten => kan slechte hdd zijn die een BSOD veroorzaakt en dus herstart
- start helemaal niet op => indien bios wel komt maar windows laadscherm niet => slechte hdd die niet gevonden wordt bij opstarten
- Slaapmodus => toetsenbord worden er geen toetsen ingedrukt (of blijven ingedrukt)?

aangezien beide pc zelfde probleem hadden/hebben en de hdd dezelfde is => hdd eens controleren!

- die punten die ge al hebt gedaan helpen niet als de hdd het probleem is/kan zijn
- windows eens op die 2de hdd zetten en die 1ste hdd eruit laten

FoO

Legacy Member
Exit zei:
- systeemherstel => kan slechte hdd zijn en corupte files dat een systeemherstel nodig is
- opstarten en rebooten => kan slechte hdd zijn die een BSOD veroorzaakt en dus herstart
- start helemaal niet op => indien bios wel komt maar windows laadscherm niet => slechte hdd die niet gevonden wordt bij opstarten
- Slaapmodus => toetsenbord worden er geen toetsen ingedrukt (of blijven ingedrukt)?

aangezien beide pc zelfde probleem hadden/hebben en de hdd dezelfde is => hdd eens controleren!

- die punten die ge al hebt gedaan helpen niet als de hdd het probleem is/kan zijn
- windows eens op die 2de hdd zetten en die 1ste hdd eruit laten

Hey Exit,

Eerst en vooral bedankt voor je snelle reactie!
Wat de HD's betreft, de HD waar het besturingssysteem opstaat nu is niet die van de oude pc. De schijf van de oude pc zit er wel bij, maar gewoon als backup schijf. Ik heb ook deze schijf al eens afgekoppeld maar dit geeft hetzelfde resulltaat. Ik zal je raad opvolgen en eens de tweede formatteren en er windows opzetten.

Grtz
FoO
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan