Archief - nv4_disp.dll infinite loop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dibardi

Legacy Member
Hallo

Gisteren dacht ik, goh, Enemy Territory dat is lang geleden dat ik dit gespeeld heb. Ondertussen is de pc al eens geformatteerd geweest en ik heb alle nieuwe drivers al.

Toch blijkt dat die nv4_disp komt door de drivers. Ik heb mijn videa-card drivers nog eens opnieuw geïnstalleerd maar niets helpt.
Ik gebruik een Nvidea GeForce4 MX 440 video card.

Van't weekend gaan ik en een paar vrienden eens terug tezamen ET spelen, maar met dit probleem lukt dit dus niet.
Ik heb via google al vele zaken gelezen, maar de oplossingen zijn massaal en ik weet niet goed welke effectief is zonder mijn systeem te beschadigen.

Cheers

Exit

Legacy Member
NvidIa ....

drivers = software = MOVED

GF4 Mx ... welke drivers gebruikt ge? want zo een 'oude' kaart beter met oudere drivers!

dibardi

Legacy Member
Wel ik gebruik dus de nieuwte versies van de Nvidea GForce4-reeks.
Het rare is, zo'n 2j geleden kon ik ET nog wel spelen met dezelfde kaart, ik vind het bizar.

Ik heb mijn driver van de grafische kaart ongedaan gemaakt, hij is nu 'fresh'. Welke versie moet ik dan nemen?
BTW: Moet ik driver cleaner ook gebruiken of niet nodig?

En ja sorry, ik dacht hardware, omdat het over mijn kaart ging.

EDIT: Zonder drivers kan ik ET niet spelen (open GL-error), maar ik heb dan ook geen fout meer gekregen...

Exit

Legacy Member
zonder drivers gaat het niet gaan neen
2jaar geleden had ge andere drivers ....

eerder de 45.xx drivers voor GF4 kaarten

dibardi zei:
En ja sorry, ik dacht hardware, omdat het over mijn kaart ging.

ok, maar het stond bij windows OS ...

dibardi

Legacy Member
Met de 45.12 versie start hij helemaal niet. Er is gewoon een pictogram aanwezig en gans de pc freezed.

Ik heb nu 89.xx versie opstaan en terug infinite loop...

dibardi

Legacy Member
Exit zei:
welke windows?

(en tis nvidIa ...)

Ik heb xp home
Nvidia Geforce4 MX 440 with AGP8X

Op de ET site zeggen ze de laatste direct x en laatste drivers downen.
Doen?

LOL: Juist terug gehad, grijs scherm met niks op, ik kon niets doen, na een tijdje nv4_disp.dll error.

EDIT: Via dxdiag zeggen ze iets in de aard van 'direct3d zorgde vorige keer voor problemen, deze stap in dxdiag overslaan?'

dibardi

Legacy Member
lol, probs met de hele windows, ik moet deze activeren, voor ik verder kan gaan.
Uiteindelijk pc opengedaan, alles afgekuisd, afgestoft en nu is de gehele windows xp home versie geslaagd geinstalleerd.

Ik ben nu aan't updaten.
Nog steeds die 45.12 versie voor nvidia geforce4?
Moet ik hiervoor directx apart downloaden?

Vorige keer stond er automatische directx 9.0c op.

dibardi

Legacy Member
Wat heb je voorgehad?
die nv4_disp.dll error?

Moet ik nvidea deinstalleren in veilige modus en driver re-installeren in veilige modus of alleen het laatste?

BTW: Mijn pc is nu fresh, ik ben de windows xp home updates aan't installeren.
Moet ik nu de nieuwste versie voor nvidea geforce4 93.71 (of omgekeerd) of moet ik de 45.12 versie installeren?

Thysios

Legacy Member
dibardi zei:
Wat heb je voorgehad?
die nv4_disp.dll error?

Moet ik nvidea deinstalleren in veilige modus en driver re-installeren in veilige modus of alleen het laatste?

BTW: Mijn pc is nu fresh, ik ben de windows xp home updates aan't installeren.
Moet ik nu de nieuwste versie voor nvidea geforce4 93.71 (of omgekeerd) of moet ik de 45.12 versie installeren?

Nieuwste ofc ;)

dibardi

Legacy Member
Exit zei me dat die laatste versies niet goed zijn voor mijn grafische kaart...

dibardi

Legacy Member
Thanks Thysios.

ik heb nu een ander probleem, als ik wil inloggen op een server op ET zegt het invalid duid, try it later again...

Exit

Legacy Member
als de nieuwste niet goed werken moet ge voor oudere kaarten oudere drivers nemen
omdat nieuwe drivers vooral voor nieuwe kaarten zijn en niet zozeer voor de oude kaarten
als ze werken is er geen probleem en kunt ge de nieuwste gebruiken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan