Dustar
Legacy Member
Hoi allemaal,
ik heb een Windows2003 SBS staan waarvan de tapestreamer, waarop de backupfiles geplaatst werden, defect is.
Dit heb ik opgelost door elke dag de backups te laten plaatsen op een USB schijf, die aan een workstation hangt. Deze schijf heb ik dan gedeeld zodat de server, over het nertwerk, hier zijn .bkf file kan wegschrijven. In totaal wordt er ongeveer 90 GB weggeschreven en dit in 5 - 6 uurtjes ( = een full backup ).
Probleem is echter dat sinds enige tijd de backupprocedure meer dan 20-25 uur in beslag neemt. De hoeveelheid data is thans nog hetzelfde gebleven.
Op het workstation kwam ook de melding dat de USB schijf nog maar aan USB 1 snelheid werkt.
Uiteindelijk heb ik dus een NAS aangeschaft en deze aan het netwerk gehangen en een map erop geshared.
Maar ook nu nog steeds hetzelfde liedje: backup maken duurt zolang dat ie soms al bezig is met de volgende backup terwijl de andere nog niet afgerond is. Niet erg goed voor de serverperformance uiteraard.
Iemand een idee wat het kan zijn? Opzoekingswerk leert me dat ntbackup niet gemaakt is om over het netwerk te werken. Kan dit?
Server is een HP Proliant 3.2 met 2 GB RAM.
Thanks in advance
ik heb een Windows2003 SBS staan waarvan de tapestreamer, waarop de backupfiles geplaatst werden, defect is.
Dit heb ik opgelost door elke dag de backups te laten plaatsen op een USB schijf, die aan een workstation hangt. Deze schijf heb ik dan gedeeld zodat de server, over het nertwerk, hier zijn .bkf file kan wegschrijven. In totaal wordt er ongeveer 90 GB weggeschreven en dit in 5 - 6 uurtjes ( = een full backup ).
Probleem is echter dat sinds enige tijd de backupprocedure meer dan 20-25 uur in beslag neemt. De hoeveelheid data is thans nog hetzelfde gebleven.
Op het workstation kwam ook de melding dat de USB schijf nog maar aan USB 1 snelheid werkt.
Uiteindelijk heb ik dus een NAS aangeschaft en deze aan het netwerk gehangen en een map erop geshared.
Maar ook nu nog steeds hetzelfde liedje: backup maken duurt zolang dat ie soms al bezig is met de volgende backup terwijl de andere nog niet afgerond is. Niet erg goed voor de serverperformance uiteraard.
Iemand een idee wat het kan zijn? Opzoekingswerk leert me dat ntbackup niet gemaakt is om over het netwerk te werken. Kan dit?
Server is een HP Proliant 3.2 met 2 GB RAM.
Thanks in advance

.