Juul Cézaar
Legacy Member
Hoi iedereen,
Ik heb hier een probleem op het werk.. We hebben een netwerk waarop iedereen kan inloggen met z'n pc. Alle pc's draaien XP en de server draait Windows 2000. Als je inlogt op een andere pc met je gebruikersnaam en wachtwoord, dan haalt hij je bureaublad enz. op van de server, en kan je op die pc werken alsof het je eigen pc is.
Nu hebben we een laptop die tot het netwerk behoorde volledig geformatteerd. We hebben hem toegevoegd aan het netwerk, maar er moet nog iets schorten aan de netwerkinstellingen voor de accounts. Je kan probleemloos inloggen, op het internet surfen en de netwerkschijven raadplegen etc.
MAAR: de pc neemt niet de bureaublad settings enz. aan van de gebruiker die erop inlogt, hij laat telkens het standaard 'windows xp weide achtergrond' zien, en maakt dus in feite een 'locale' gebruikersomgeving aan voor elke gebruiker die inlogt, ipv die van de server op te halen voor elke gebruiker.
Weet iemand raad waar je kan instellen dat hij die omgevingen van de server moet ophalen?
bedankt!
Ik heb hier een probleem op het werk.. We hebben een netwerk waarop iedereen kan inloggen met z'n pc. Alle pc's draaien XP en de server draait Windows 2000. Als je inlogt op een andere pc met je gebruikersnaam en wachtwoord, dan haalt hij je bureaublad enz. op van de server, en kan je op die pc werken alsof het je eigen pc is.
Nu hebben we een laptop die tot het netwerk behoorde volledig geformatteerd. We hebben hem toegevoegd aan het netwerk, maar er moet nog iets schorten aan de netwerkinstellingen voor de accounts. Je kan probleemloos inloggen, op het internet surfen en de netwerkschijven raadplegen etc.
MAAR: de pc neemt niet de bureaublad settings enz. aan van de gebruiker die erop inlogt, hij laat telkens het standaard 'windows xp weide achtergrond' zien, en maakt dus in feite een 'locale' gebruikersomgeving aan voor elke gebruiker die inlogt, ipv die van de server op te halen voor elke gebruiker.
Weet iemand raad waar je kan instellen dat hij die omgevingen van de server moet ophalen?

bedankt!
