Archief - Netwerk problemen [VIND NIKS IN NETWERK]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mimusje

Legacy Member
Dus ik zit met men pc in lanverbinding bij mij thuis maar ik vind dus niks in mijn lan als er iemand een server van een spel creërt dan vind ik die niet, als ik het IP handmatig invoer wel.
Dit probleem heb ik ook op lans, ik heb mene pc al 3 keer opnieuw geinstalleerd net zoals de andere pc's in mijn lan verbinding maar die werken wel in lan en mijn niet.
Ik werk onder WINDOWS XP PROFESIONAL en update altijd.

Aan wat kan dit liegen al je meer info nodig hebt vraag maar.

PS: netwerk zit op moederbord zelf.

darkassassin

Legacy Member
maja. Da hangt af hoe ge uw verbinding ingesteld hebt e. Als ge ne modem als tussenpoort bezigt of ne pc. Da scheelt

Mimusje

Legacy Member
Mijn internet werkt perfect we werken langs een HUB maar ik vind de andere computer die in die hub zitten niet en de andere vinden elkaar wel maar mij ook niet.

Exit

Legacy Member
zelfde win? hub???? hangt modem op nen pc en dan internet delen? handmatige ip's dan?
firewalls?

Mimusje

Legacy Member
Iedereen heeft windows XP , Hub is zoals een router , pc hangt op hub
Ip's zijn allemaal automatisch en firwall is er bij mij, bij rest weet ik niet.

Exit

Legacy Member
hub =/ router.

bij nen hub krijgt ge een IP van internet (telenet/adsl) bij router krijgt de router ip van internet en alle pc's een ip van de router.

met hub heb ge 99% kans GEEN netwerk onderling.

Mimusje

Legacy Member
Echt ofwa hoe kun je dat wel doen met HUB of is dat niet mogelijk :s

Exit

Legacy Member
stel als ge lan wilt een eigen ip in op elke pc en als ge op internet wilt automatisch ip ...
normaal zou de hub een brug spelen en zou lan moeten werken, ZOU ...
anderss nen router (maar dan maar 1 ip van internet (telenet?) )

Mimusje

Legacy Member
We hebben telenet quatro. En hoe moet ik men lan dan best instellen ? welke ip's zelf instellen enzo ?

Exit

Legacy Member
als ge die 4 ip's wilt houden ...
als een pc on lan wilt met een andere pc stelt ge zelf een ip in (eigenschappen netwerk - instell tcp-ip en zelf ip ingeven)
voor pc1 192.168.0.1, pc2 dan 192.168.0.2 en zo verder ...
subnet 255.255.255 (doet win zelf)
en OK zeggen, voila, de pc's met zo'n ip moeten mekaar nu zien MAAR geen internet.
voor terug internet zet ge alles terug op automatisch.

of elke pc een 2de lan kaart en dan met cross over (pc naar pc) of een 2de hub en elke pc met 2de lan op die hub (en dan ook zelf ip instellen) dan op alle pc's lan + internet.

of hub vervangen door router, dan telenet mono voldoende (quatro mag blijven) omdat dan maar 1 ip nodig is en hebt ge lan + internet

Mimusje

Legacy Member
Euhm we zijn overgeschakelt naar telenet comfort net ofzo iets iedereen gebruikt 1 ip voor telenet kan ik dan internet+lan hebben zonder al die andere zever ? zoja leg het even uit

Maar het probleem is mijn broer vinden elkaar wel maar ik hun en zij mij niet.
Dit is net hetzelfde op lanparty's daar vond ik ook niemand en mij vonden ze wel maar moeilijk :s

Exit

Legacy Member
op uw pc eens de netwerk wizard opnieuw doorlopen of eens alles van netwerk verwijderen en opnieuw installen ...

Mimusje

Legacy Member
Is dat alles denk je ? ik heb men pc al 3 keer op nieuw geinstalleerd en altijd het zelfde :s geen goed netwerk :s zelfs op lanparty's met routers :d maar ik zal het doen men netwerk erinstallen :d

Mimusje

Legacy Member
Ik heb eens alles bekeken bij mie thuis en ben de enige met een firewall hoe schakel ik die uit :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan