Archief - Netwerk config VMware (Debian 5)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fraggie

Legacy Member
Hallo,

Ik zou graag Debian 5 eens testen m.b.v. VMware. Gezien ik alleen maar in de shell dien te werken leek de webinstall van 150MB wel leuk. Ik heb reeds een VM aangemaakt (zoals ik al vaak gedaan heb, netwerk is gebridged), maar tijdens de install, krijgt de install geen Inet.

Dit komt omdat hij geen DHCP server kan vinden? Dus moet ik het netwerk zelf configureren.. Maar niets is logisch in mijn ogen want VMware installeert 2 netwerk kaarten nr1 & nr8. Beide werken zonder gateway en 1 gebridged aan mijn netwerk kaart. Ik heb al wat zitten prutsen met de instellingen maar ik kom er niet aan uit (IP van VMware, met mijn echte netwerk kaart als gateway etc..)?

Iemand die al gewerkt heeft met deze websetup in VMware en weet wat ik moet doen?

Alvast bedankt.

dJeez

Legacy Member
Probeer eens gewoon de VM via NAT in te stellen ipv bridged, ik vermoed dat je dan sneller een werkende VM zal hebben die dan ook direct op je netwerk hangt. Ik gebruik standaard steeds NAT en heb daar eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Je moet er wel op letten dat de nodige services van VMware draaien uiteraard. Als ik mij niet vergis (is al een tijdje geleden dat ik VMware nog gebruikt heb) gebruikt VMware VMnet1 voor bridged networking en VMnet8 voor NAT.

vd.OpTiCaL

Legacy Member
is misschien stom he, maar ik heb al meegemaakt dat als je een netwerkkaart toevoegt in vmware dat die standaard niet 'connected' staat aangegeven in de settings. Misschien toch eens de moeite om te checken. Ligt zeker niet aan lenny, vmware virtualiseert uw nic als een intel e1000 wat zeker en vast ondersteund is.

edit: mijn telenet abonnement geeft mij recht op 4 IP's. De modem deelt er ook effectief maar 4 uit. als je bvb een 5de wil proberen te laten booten met dhcp zal die geen ip krijgen. Zit je rechstreeks op internet of via router?

/k

Fraggie

Legacy Member
Ipv Bridged, NAT gebruiken heeft het gedaan. Bedankt voor de tip ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan