Archief - .NET Proccesorid error.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Molletje

Legacy Member
Ik heb deze laptop gekocht met vista er op.
Nu heb ik Windows 7 Ultimate N en als ik een .NET programma open dat vraagt achter men processorid krijg ik dit:

System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.


Ik heb echt al veel geprobeert:
All .NET's herinstaleren
OS herinstalleren


Ik weet ook niet welke CPU er in zit, dus ik kan men drivers niet updaten.
:help:

Exit

Legacy Member
drivers voor cpu zijn niet nodig, zijn er ook niet.

cpu checken => cpu-z downloaden
laptop merk + typenr?

Molletje

Legacy Member
HP Pavilion dv9396EA


ik doe nu die CPUID

edit; cpu info;:

CPU.png

ShPonGle

Legacy Member
Molletje zei:
Ik heb deze laptop gekocht met vista er op.
Nu heb ik Windows 7 Ultimate N en als ik een .NET programma open dat vraagt achter men processorid krijg ik dit:

System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.


Ik heb echt al veel geprobeert:
All .NET's herinstaleren
OS herinstalleren


Ik weet ook niet welke CPU er in zit, dus ik kan men drivers niet updaten.
:help:
welk .NET programma is dat?

ShPonGle

Legacy Member
ik ken eig geen programma's die om de processorid vragen, hoe gaat dat dan in zijn werk, je opent zo'n programma en dat zegt dan " geef nu uw cpu id in??" :oink:

heb je geen printscreen/url/...?

Molletje

Legacy Member
ShPonGle zei:
ik ken eig geen programma's die om de processorid vragen, hoe gaat dat dan in zijn werk, je opent zo'n programma en dat zegt dan " geef nu uw cpu id in??" :oink:

heb je geen printscreen/url/...?
Zeer simplel:

Programma start
Programma neemt de processorid
Programma kijkt of de id in de online lijst staat

Als het in de lijst staat, dan opent het programma volledig.
Als het niet in de lijst staat, dan stopt die.

Dit is voor programma's tegen betaling.

ShPonGle

Legacy Member
mja als het echt zo werkt en uw cpu staat niet in die lijst, dan is er niks aan te doen vrees ik.

Molletje

Legacy Member
ShPonGle zei:
mja als het echt zo werkt en uw cpu staat niet in die lijst, dan is er niks aan te doen vrees ik.

Er is geen een programma maakt in VisualBasic .NET (2008+) dat het kan.
Delphi doet het met gemak.

[HoD]

Legacy Member
Ik betwijfel of iemand iets kan met die foutboodschap, algemener komen ze bijna niet.

Als het over software gaat die betalend is kan je dan de support niet contacteren? Zij hebben software gemaakt die blijkbaar ergens een slecht gemaakte variabele heeft, dan mogen zij het oplossen :)

Molletje

Legacy Member
[HoD];13394317 zei:
Ik betwijfel of iemand iets kan met die foutboodschap, algemener komen ze bijna niet.

Als het over software gaat die betalend is kan je dan de support niet contacteren? Zij hebben software gemaakt die blijkbaar ergens een slecht gemaakte variabele heeft, dan mogen zij het oplossen :)
Idd, de error is klote.
Support zegt gwn droogjes dat het mijn fout is.

[HoD]

Legacy Member
Pfoe.. Zonder verdere info kan ik alleen maar de basics zeggen die je misschien al geprobeerd hebt:

1) compatibility mode proberen (neem dan WinXP)
2) Run as Administrator gebruiken
3) De WinXP VirtualPC proberen van Win7
4) uw pc eens ferm stampen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan