Archief - "MyName.exe" als proces in taakbeheer: Virus??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Silenzo

Legacy Member
Heb iets heel raar de laatste tijd. Als ik mijn taskmanager open, zie ik daar een .exe staan met de logonnaam van de pc, bijvoorbeeld "Jan.exe" in mijn geval dus "Alkis.exe". In idle gebruikt deze .exe 3499kb. Soms springt deze naar een constante 50% CPU en MEMgebruik van 80000kb en loopt alles zo verschrikkelijk traag, dat ik pc moet heropstarten...
Kameraad van mij had dit ook, net hetzelfde maar dan met zijn naam. Ik heb ook gemerkt dat op mijn usbdisk en usbstick die .exe ook zichtbaar is, maar enkel als ik hem op een andere pc of mac aansluit. Ik kan deze dan verwijderen, maar vanaf het moment dat ik hem weer in mijn pc steek, staat deze .exe er weer op. Heb ook al gemerkt dat deze .exe zich verspreid op andere pc's vanaf je een geinfecteerde usbstick aansluit op een cleane pc...

Ik heb al het één en het ander zitten opzoeken, maar vind weinig op google en de methodes die zei daarop geven, helpen niet. Ik ben niet van zinnens een format C: uit te voeren en probeer het gewoon te kunnen verwijderen.

Heeft iemand hier nog ervaring mee? En misschien tips om dit op te lossen?

Thx alvast.

Exit

Legacy Member
op de stick ook autorun.inf wissen

scannen met virusscanner EN spyware scanner (bvb malwarebytes)
post ook hijackthis logje op subforum.

Silenzo

Legacy Member
Heb vandenacht nog wat bezig geweest. AVG 9 gedownload en in safe mode virusscan gedaan. Virusscan had hij niets gevonden. bij msconfig ook nog eens alkis.exe uitgevinkt bij processen die opstarten. Het lijkt te werken, proces runt nu niet meer in mn taakbeheer, mss nog ergens op achtergrond...?

Zal eens een hijack this logje maken :)

Silenzo

Legacy Member
hei, tis me gelukt, AVG 9 ontdekt deze .exe en verwijdert hem zonder problemen! thanks voor hulp :)

Yank

Legacy Member
vergeet ook niet je usb-sticks/schijven/mp3-spelers/... te scannen, anders heb je het binnen de kortste keren weer terug.

Nielsvds

Legacy Member
Ik zou je toch aanbevelen omflash disinfector te draaien. Dubbelklik op Flash Desinfector. Steek je memory sticks in wanneer gevraagd. Herstart je pc. Flash Desinfector zal latere infecties blokkeren die gebruik maken van autorun.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan