Archief - Msn Messenger : webcam geeft blokkerig beeld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Raanº³

Legacy Member
Ik heb dit bericht op Skynet Forums geplaats, maar er kwam geen reactie... Dan heb ik dit naar de helpdesk gemailed en krijg ik doodleuk een antwoord terug dat ik de verkeerde helpdesk heb gemailed maar ze zeggen me niet welk onderdeel van de helpdesk ik moet mailen en ik ben het tamelijk beu...

[Specs]
Ik heb een computer (duh! <zalig baksken>:
AMD Athlon XP 3000+
1,5 GB Ram
Ati Radeon 9600 SE
Windows XP SP2 NL
(meer info)

Belgacom ADSL Go (+Power)( 3360 | 448 momenteel)
ISP Monitor Speedtest (15/01/2005 15:49) / Provider: Skynet Belgium
Downstream: 2922 Kbps (365,3 KB/s)
Upstream: 354 Kbps (44,24 KB/s)
Ping: 50 ms (0% Packet Loss)
(ispmonitor)

Webcam: Quickcam Messenger (laatste versie via logitech.com)
MSN: MSN Messenger v 6.2.0137 (+MSGPlus & Stuffplug)

Modem: Alcatel Speedtouch 510 (Firmware: 4.2.7.16.0)
[/specs]
[probleem]
Als ik webcam opzet 'vernieuwt' hij maar om de seconde of 2, wat een 'blokkerig' effect geeft... Overlaatst had ik problemen met deze pc dus sloot ik hem op de pc beneden aan... Alles was echter vloeiend nu. Hij reageerde meteen en direct. Ik heb dan de 'vraag' naar Logitech gestuurd waarop ze me antwoordde dat het waarschijnlijk lag aan mijn USB OF internetverbinding. USB kan ik uitsluiten want als ik niet verbonden met met iemand anders runt hij perfect, zonder blokken. Ook bij opnemen gaat dit perfect. Enkel als hij via MSN wilt proberen begint hij te schokken. (nog geen andere services gebruikt, heb geen vrienden die iets anders gebruiken ook dus jah... <en maskes vooral :p>)

Aja, voor de duidelijkheid: beneden hebben we Telenet liggen (voor de "mainstream" van mijn gezin, had ik hun aangeraden), maar ik heb een ADSL lijntje voor mij alleen. (Verzekerde snelheid).

Telenet Upstream is 192 <-> Belgacom Upstream is 468.
Normaal gezien (in theorie) zou het dan bij mijn verbindingske beter moeten gaan?
[/probleem]

de 2de vraag: Als ik probeer mijn Firmware te downgraden, vind hij mijn modem plotseling niet meer, zodat de downgrade onsuccesvol verlopen is. (De Firmware die op de belgacom site te downloaden is)

de 3de vraag: (minder belangrijk): Wat is er mis mee als je connect als @Skynet.be ipv @SKYNET ? (hebben ze mij gezegd toen dat ik aan de telefoon hing voor snelheid te veranderen van 1.1 MBPS naar 3.3 MBPS)

UnD3RD0G

Legacy Member
prolly ligt de kwaliteit waarmee ge beelden verstuurt aan uw internet verbinding, ook op mijn pc gaat mijn cam heel vlot, maar via internet schokkerig, dat is omdat msn toont welke beelden de andere persoon van je ziet...

ik zou zeggen, maak je geen zorgen, dat ligt aan internet,
en ja ,ADSL is mss grotere upstream lilmit, maar msn geraakt zelf maar aan 2kb/s externe netwekren...

SilentSpring

Legacy Member
offtopic: bij u zeggen ze nog dat ge bij verkeerde helpdesk zit. ik heb 3 weken geleden nen mail gezonden ivm die actie dat ge nen usb horloge, mp3speer of usb stick kreeg als ge trouwe klant waart. kheb d mailke naar internet helpdesk gezonden denkek, kwist nie waar het anders naartoe moest. keb nooit antwoord gekregen. zouden ze nie beter 1 adres doen, en dan intern verdelen.

GhO$T

Legacy Member
ik zou eigenlijk niet weten hoe msn die webcam gebruikt, maar is het niet zo dat msn maar heel weinig beelden doorstuurt om trafiek te beperken enzo? Of is het van anderen met ne webcam sneller dan dieje van u?

Want als em perfect werkt en dan plots niet meer in 1 programma is't wel heel raar, anders es msn en/of webcam opnieuw installeren. Ge weet nooit dat het helpt

Mr.Choco

Legacy Member
hey,
kheb ook zo'n logitech camerake en k heb eigenlijk hetzelfde probleem...
als k da gwn opstart via da programma om op te neme ofzo, werkt da heel vloeiend. maar vanaf k da met msn doe gaat da vrij traag en schokkerig. terwijl da bij andere mense vrij normaal macheert. kheb adsl go 4.6Mbit dwl & 512Kbit upload.
MVG
Choco

HighWire

Legacy Member
erm, kan da ni zijn da da MSN zelf is? (om u upload wat te drukken, heel de tijd perfect streamend beeld geven vreet wel wat upload weg...)

Mss da je de refreshrate ervan kan instellen in MSN ergens?

(kgebruik zelf geen cam, maar dit lijkt mij vrij logisch te zijn... zat gisteren bij een maat van me die aant cammen was met iemand en daar was da ook bij en da was geen logitech cammeke...)

servi

Legacy Member
moderator noot:
Beste, je titel is erg vaag of nietszeggend. Een duidelijke titel helpt de mensen niet alleen om sneller te weten wat jouw probleem is, maar maakt het forum ook overzichtelijker. Jouw titel bevat echter geen goede omschrijving van je probleem en daarom werd je titel aangepast.Gelieve er in het vervolg op te letten.

XoN`-

Legacy Member
msn is het slechtste medium op langs te cammen, khem hier 1 vd beste logitech cams & msn laat het beeld constant laggen ipv te streamen...

Nway use eyeball chat, audio & video in 1 , mooie stream zonder gehakkel + freeware
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan