Archief - mplayer werkt gmplayer niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KO

Legacy Member
Hallo,

de laatste 5 uur ben ik bezig geweest aan de installatie van (g)mplayer
ik heb alles proberen zelf op te lossen maar na 5 uur geef ik er de brui aan.

Wat me gelukt is : de C code aanpassen van Glib 1.2 zodat dat ding wel installeerd op gcc 3.4 (fix gevonden op een newsgroup)
alle dependencies van gtk installeren zowel van GTK 1.2 als GTK 2 (wat me zo'n 2.5 uur koste)
- mplayerplugin installeren waardoor ik in firefox filmpjes kan kijken (waarvoor ik eerst nog de gecko sdk voor mozilla 1.6 moest gaan zoeken :/)
-Nu na 4 uurtjes werk lmukte het eindelijk gplayer te compileren met gui support (yay !)
Maar nu heb ik de error :

Code:
gmplayer: symbol lookup error: /usr/lib/libgdk-1.2.so.0: undefined symbol: XListInputDevices

Google leert mij dat deze error veelvoorkomend is, maar een fix vind ik niet.

volledige code :
Code:
[root@telenetPC MPlayer-1.0pre5]# gmplayer
MPlayer 1.0pre5-3.4.2 (C) 2000-2004 MPlayer Team

CPU: Intel Pentium 4/Xeon/Celeron Foster 2524 MHz (Family: 8, Stepping: 7)
Detected cache-line size is 64 bytes
CPUflags:  MMX: 1 MMX2: 1 3DNow: 0 3DNow2: 0 SSE: 1 SSE2: 1
Compiled for x86 CPU with extensions: MMX MMX2 SSE SSE2

Reading config file /usr/local/etc/mplayer/mplayer.conf: Onbekend bestand of mapReading config file /root/.mplayer/config
[cfg] read config file: /root/.mplayer/gui.conf
Reading config file /root/.mplayer/gui.conf: No such file or directory
vo: X11 running at 1024x768 with depth 24 and 32 bpp (":0.0" => local display)
Reading /root/.mplayer/codecs.conf: Can't open '/root/.mplayer/codecs.conf': Onbekend bestand of map
Reading /usr/local/etc/mplayer/codecs.conf: Can't open '/usr/local/etc/mplayer/codecs.conf': Onbekend bestand of map
Using built-in default codecs.conf.
font: can't open file: /root/.mplayer/font/font.desc
font: can't open file: /usr/local/share/mplayer/font/font.desc
Using Linux hardware RTC timing (1024Hz).
Can't open input config file /root/.mplayer/input.conf: Onbekend bestand of map
Can't open input config file /usr/local/etc/mplayer/input.conf: Onbekend bestand of map
Falling back on default (hardcoded) input config
gmplayer: symbol lookup error: /usr/lib/libgdk-1.2.so.0: undefined symbol: XListInputDevices

alle errors zijn normaal behalve de libgdk

ik heb lang liggen prullen aan deze player, ik zou hem graag zien werken in gui modus, suggesties ?

Tyfius

Legacy Member
kunde da spel gewoon ni afhalen via uw commands
emerge, yum, apt-get, ... ?

kzou 't anders ni weten...

KO

Legacy Member
Tyfius zei:
kunde da spel gewoon ni afhalen via uw commands
emerge, yum, apt-get, ... ?

kzou 't anders ni weten...

mja, maar in den rpm zit die gcc bug ook
dus ik moet wel die "zelfgemaakte" gebruiken

edit : ik gebruik ook feddy c3

Tyfius

Legacy Member
mmz, ik heb fedora core 3 en geen enkel probleem gehad. Gewoon een aantal mirrirs toegevoegd en yum install mplayer mplayer-gui en mplayerplug-in gedaan en dan zegt die wel wa em allemaal nodig heeft.

eens yum update mss eerst, da al uw dingen up to date zijn

KO

Legacy Member
Tyfius zei:
mmz, ik heb fedora core 3 en geen enkel probleem gehad. Gewoon een aantal mirrirs toegevoegd en yum install mplayer mplayer-gui en mplayerplug-in gedaan en dan zegt die wel wa em allemaal nodig heeft.

eens yum update mss eerst, da al uw dingen up to date zijn
kunde eens zeggen hoe ge dat gedaan hebt :p
yum is up2date

Drydope

Legacy Member
Zijt ge zeker dat ge mplayer in de root map geinstalleerd hebt? Hij vindt precies veel dingen niet? Check es of het niet in uw /home/[naam]/.mplayer staat. Run mplayer eens als gewone gebruiker.

edit : "alle errors zijn normaal behalve de libgdk" niet gezien, ignore me

Tyfius

Legacy Member
gewoon standaard fc3 install, desktop pc

ge hebt mss gemerkt dat yum anders werkt dan in de 2, repo's worden nu in een aparte map gezet, maar ge kunt nog dingen toevoegen in /etc/yum.conf, bv:
Code:
[DAG]
name=DAG RPMs
baseurl=http://apt.sw.be/fedora/3/en/i386/dag

en dan gewoon
# yum install mplayer
# yum install mplayer-gui
# yum install mplayerplug-in

worked for me

KO

Legacy Member
ok bedankt, ma kmoet toch fedora formatten, heb iets belangrijks verprutst :p

KO

Legacy Member
zo, eindelijk werkt yum correct en down;loade en installde hij alles : reslutaat : hetzelfde : nog sqteeds die error :p

dan maar yum install xine
en yum install gxine gedaan

en nu gebruik ik xine

Evil_Homer

Legacy Member
de wonderen zijn de wereld nog niet uit dan :p eh, computers, wa wilde eh :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan