Carnage007
Legacy Member
Hallo.
Ik ben van vrijdag trug eens begonne met die linux handel
ik had linux al eens geprobeert red hat 8.0 en die viel mee maar der is ter vergelijking met windows veel meer werk aan een installatie van eender welk produkt misschien dat ik dan ook niet alle programa's ken om het me makkelijker te maken zoals yum en dergelijke maar ok ik heb me nu fedora core 2 derop gegooit en die is min of meer hetzelfde verhaal enkel dat er no enkele uitbreidingen inzitten. zoals open office.
Nu mijn probleem
linux communiceert niet standaard met ntfs schijven dus maar gezocht achter een ntfs driver late we zeggen, deze installed nu kon ik mijn schijven nog niet zien.
Ik moet dus mounten maar volgens linux kan ik dit enkel met root access dus ik mount mijn schijf met de root super user.
(C: = /dev/hdc1 = ntfs)
mount -t ntfs /dev/hdc1 /home/carnage/Desktop/C-DRIVE
(D: = /dev/hdd1 = ntfs)
mount -t ntfs /dev/hdd1 /home/carnage/Desktop/D-DRIVE
(E: = /dev/hdc5 = fat32)
mount -t vfat /dev/hdc5 /home/carnage/Desktop/E-DRIVE
(F: = /dev/hdc6 = fat32)
mount -t vfat /dev/hdc6 /home/carnage/Desktop/F-DRIVE
(G: = /dev/hdc7 = fat32)
mount -t vfat /dev/hdc7 /home/carnage/Desktop/G-DRIVE
Dit werkt prima als ik er via men root aanga, via mijn user account kan ik nog altijd niet aan mijn bestanden op de ntfs schijf.
Er is momenteel heel weinig documentatie i.v.m. mounten van een ntfs schijf
Wat ben ik vergeten of wat moet ik veranderen ?
En hoe laat ik dit telkens met de boot automatisch gebeuren ?
Is er een soort van config.sys of autoexec.bat in linux waarin ik dit kan plaatsen ?
Dank bij voorbaat.
Ik ben van vrijdag trug eens begonne met die linux handel
ik had linux al eens geprobeert red hat 8.0 en die viel mee maar der is ter vergelijking met windows veel meer werk aan een installatie van eender welk produkt misschien dat ik dan ook niet alle programa's ken om het me makkelijker te maken zoals yum en dergelijke maar ok ik heb me nu fedora core 2 derop gegooit en die is min of meer hetzelfde verhaal enkel dat er no enkele uitbreidingen inzitten. zoals open office.
Nu mijn probleem
linux communiceert niet standaard met ntfs schijven dus maar gezocht achter een ntfs driver late we zeggen, deze installed nu kon ik mijn schijven nog niet zien.Ik moet dus mounten maar volgens linux kan ik dit enkel met root access dus ik mount mijn schijf met de root super user.
(C: = /dev/hdc1 = ntfs)
mount -t ntfs /dev/hdc1 /home/carnage/Desktop/C-DRIVE
(D: = /dev/hdd1 = ntfs)
mount -t ntfs /dev/hdd1 /home/carnage/Desktop/D-DRIVE
(E: = /dev/hdc5 = fat32)
mount -t vfat /dev/hdc5 /home/carnage/Desktop/E-DRIVE
(F: = /dev/hdc6 = fat32)
mount -t vfat /dev/hdc6 /home/carnage/Desktop/F-DRIVE
(G: = /dev/hdc7 = fat32)
mount -t vfat /dev/hdc7 /home/carnage/Desktop/G-DRIVE
Dit werkt prima als ik er via men root aanga, via mijn user account kan ik nog altijd niet aan mijn bestanden op de ntfs schijf.
Er is momenteel heel weinig documentatie i.v.m. mounten van een ntfs schijf
Wat ben ik vergeten of wat moet ik veranderen ?
En hoe laat ik dit telkens met de boot automatisch gebeuren ?
Is er een soort van config.sys of autoexec.bat in linux waarin ik dit kan plaatsen ?
Dank bij voorbaat.
