Archief - Missing operating system

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stwave

Legacy Member
Ik heb dus een verschrikkelijk probleem

Als ik mijn pc opstart krijg ik dus na het HP scherm de doodleuke tekst 'Missing Operating system'. Dit kreeg ik nadat ik mijn pc moest heropstarten omdat ik een schijfpartitie had gereset.

Nu dacht ik van ja we zetten er gewoon windows 7 op.(oorspronkelijk was er windows vista op) dus heb ik snel op een andere pc een cdtje gebrand maar toen ik dit in de pc stak begon hij blijkbaar wel te laden omdat je de pc CD goed hoorde draaien maar op het scherm kwam niks en na een tijd zelf de vreselijke tekst terug Missing Operating System. Weet er soms iemand een oplossing ??

Exit

Legacy Member
tja, dat de tekst er staat zal komen door de partities te veranderen wrs ...

bootable cd? (iso file als image gebrand en NIET extract en gewoon de data gebrand?)
bios ingaan en bootvolgorde checken dat hij de cdrom als 1ste aanspreekt om te booten.

stwave

Legacy Member
Ik heb gewoon de bestanden van windows 7 op dat CD'tje gezet en niet in een ISO file gegoten moet dit dan eerst of niet??
en is de kans er dan dat dit gaat werken??

Exit

Legacy Member
neen, niet in een ISO gieten maar meestal is de download een ISO file die ga als image brandt omdat die iso dan ook normaal de bootable opties erbij heeft.

losse bestanden op cd branden zal ZONDER bootfiles zijn en dus zal de cd niet booten.
(iso wordt door winrar als archive gezien, maar ge moet/moogt die niet extracten maar als image branden, die iso is een image bestand met de windows files EN bootfiles)

die windows7 die ge daar hebt, was 1 file download?

stwave

Legacy Member
ik heb diene windows 7 in verschillende bestandjes gekregen van een vriend die mij windows 7 aanradde dus als ik nu gewoon windows 7 terug download en op een cd brand moet hij werken??

Exit

Legacy Member
in rar files
en dat uitpakken komt op 1 file (iso) uit dan normaal?

als ge het download hebt ge normaal een iso file, die als image branden en dan zal die werken ja
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan