Archief - Microsoft Office overzetten op andere pc...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lorotan

Legacy Member
Hallo,

Ik ben van plan om mij een nieuwe pc aan te schaffen, maar daarop zal nog geen Microsoft Office staan. Op mijn oude pc staat wel een legale versie, en ik zou die dus willen overzetten op mijn nieuwe pc. Is dit mogelijk en zo ja, hoe doe je dat?

Alvast bedankt,
Lorotan

Homer`

Legacy Member
Als ge de DVD hebt, gewoon installeren. Zo niet, trial downloaden van de site en uwe key ingeven.

ShPonGle

Legacy Member
oppassen met die trials!
die zijn niet om te zetten in gelijk welke versie achteraf!
om uw office over te zetten, heb je het cdtje nodig + de serial (die laatste kun je achteraf wel uitlezen met bvb het programma SIW)

Lorotan

Legacy Member
euhm, ik heb idd nog de cd... maar als ik het dus goed begrijp, is het mogelijk om het op 2 computers tegelijk te gebruiken?

uni1313

Legacy Member
Dat is afhankelijk van de licentie. Sommige licenties kunnen op 3 of meer pc's gebruikt worden andere maar op 1. Een OEM-versie kan normaal gezien enkel gebruikt worden op de pc waarop de software geïnstalleerd werd. Als het de Office 2007 voor thuisgebruik en studenten is dan kan die normaal gezien op 3 pc's geïnstalleerd worden.

Homer`

Legacy Member
Officieel mag dat niet nee (tenzij je zo de editie hebt waar je 3 licenties hebt, maar dat zal wel niet), maar dan gooi je het op de computer waar het nu opstaat toch gewoon af en zet het dan op de nieuwe? (start<configuratiescherm<programma's verwijderen<office selecteren en verwijderen)

Je kan ook op de computer die je het meest gebruikt de full office zetten (die je nu hebt) en op degene die je minder gebruikt Open Office (gratis)

Lorotan

Legacy Member
Ok ja, maar met het dus gewoon te verwijderen van mijn oude pc en op mijn nieuwe te installeren, zou alles ok moeten zijn dan?

Exit

Legacy Member
zolang het slechts op 1 tegelijk gebruikt wordt (installed staat) is er geen probleem
anders gaat ge probleem kunnen krijgen bij activatie (dat deze geblokeerd wordt omdat 2 pc's updaten via die key)

Homer`

Legacy Member
Exit zei:
zolang het slechts op 1 tegelijk gebruikt wordt (installed staat) is er geen probleem
anders gaat ge probleem kunnen krijgen bij activatie (dat deze geblokeerd wordt omdat 2 pc's updaten via die key)

Huh? Dan heeft het toch geen nut het op 2PCs tegelijk te zetten? Als het geactiveerd wordt dan wordt dat toch gezien dat er iets niet klopt, or am I wrong?

Exit

Legacy Member
dat is het hem net, het mag niet op 2 pc's tegelijk, dat staat er toch??
1 key per pc (idem voor windows)
ik zeg toch niet dat het op 2 pc's moet?
het mag slecht op 1 pc staan

zolang het slechts op 1 tegelijk gebruikt wordt (installed staat) is er geen probleem => dus op de andere pc wordt het gewist hé

Musk

Legacy Member
wat een rip-off eigenlijk.


Als je al zo vriendelijk bent om dat te kopen, moeten ze je toch altijd minstens 3 pc's toelaten ofzo. :(

Lorotan

Legacy Member
Ik vond het niet echt nodig om hiervoor een nieuwe topic aan te maken: moet ik dan dezelfde stappen volgen om mij Norton Internet Security over te zetten op mijn nieuwe pc?

Homer`

Legacy Member
Exit zei:
dat is het hem net, het mag niet op 2 pc's tegelijk, dat staat er toch??
1 key per pc (idem voor windows)
ik zeg toch niet dat het op 2 pc's moet?
het mag slecht op 1 pc staan

zolang het slechts op 1 tegelijk gebruikt wordt (installed staat) is er geen probleem => dus op de andere pc wordt het gewist hé

Had fout gelezen, dacht dat je had gezegd dat het op allebei geïnstalleerd mocht staan, maar dat het niet tegelijk gebruikt kan worden (zoals bij de meeste games dus eigenlijk, bv cod4)

My bad :)

Exit

Legacy Member
als die norton ook slechts 1 licentie is => ja
indien die toelaat van meerdere pc's te gebruiken => neen, dan kan het dus op beide staan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan