Archief - Map beveiligen ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cakeman

Legacy Member
Rechtsklikken op de map en Eigenschappen kiezen. In het tabblad Security, moet je er dan voor zorgen dat enkel jouw naam of gebruikersgroep in het bovenste lijstje staat.

Exit

Legacy Member
ALS map op een hd staat MET ntfs formatering EN xp Pro (home moet ge dit via veilige mode gaan doen)

mss wel mapopties eenvoudig delen afzetten ...

gStar

Legacy Member
kzie nergens security staan.

Enkel Algemeen , delen , aanpassen.

't is dus de bedoeling da ik alleen da mapke kan opendoen als ik aangemeld ben

raintjah`

Legacy Member
TwistyEnerGy zei:
kzie nergens security staan.

Enkel Algemeen , delen , aanpassen.

't is dus de bedoeling da ik alleen da mapke kan opendoen als ik aangemeld ben

Voldoet je map aan de voorwaarden die Exit stelt?

cram

Legacy Member
Markeer een map als Privé

In WindowsXP kunt u meerdere gebruiker-accounts aanmaken. Iedere gebruiker heeft toegang tot bv. zijn eigen persoonlijke mappen. Standaard heeft iedere gebruiker ook toegang tot zowel de gedeelde mappen als de persoonlijke mappen van andere gebruikers. Wilt u voorkomen dat anderen in uw mappen kunnen kijken markeer die dan als Privé. Niemand kan dan uw map openen tenzij wordt ingelogd met uw gebruikersnaam en paswoord --een goede reden overigens om uw account met een paswoord te beveiligen-- (start-configuratiescherm-gebruikersaccounts- account[uw naam]-een wachtwoord instellen).

Zoek de map op die u wilt beveiligen, bv de map "mijn documenten" (X:\documents en settings\[uw naam]\mijn documenten).X is uw stationsletter.


Klik er met uw rechtermuisknop op en selecteer "eigenschappen" Kies vervolgens het tabblad "delen" en vink aan "van deze map een persoonlijke map maken". De submappen in deze map worden tegelijk ook als privé gemarkeerd.

De enige beperking is dat uw harde schijf moet zijn geformatteerd naar het NTFS bestandsformaat

happiepuppy

Legacy Member
En als uw windows xp is geinstalleerd op bv. c: en uw map moet beveiligd worden op d: ???
Ben al even aant zoeken maar vin het nie.... :help:


Grtzzzz

bogy

Legacy Member
effe om toe te voegen...

dit kan met ELKE windows NT versie ... dus ook met nt4 en win2000

blub

Legacy Member
vraagje..ik vind da eenvoudig delen nergens... heb xp pro en is nfts...

st3ph3n

Legacy Member
* Open Verkenner, een map of deze Computer
* Extra -> Mapopties -> Weergave -> Eenvoudig delen van bestanden

Steven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan