Archief - Mailserver

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BerT

Legacy Member
Beste,

Laat me even de situatie schetsen. Een kleine KMO zou graag dagelijks 500 mails versturen uit een acces of excel database.
Nu hebben we ter onze beschikking een kleine server waar Windows Server 2003 op aan het draaien is. Nu zouden we graag op deze server al de mails laten toekomen en versturen. Dit met het standaard ADSL email adres. We beschikken enkel over een standaard ADSL abonnement.

Nu heb ik nog geen ervaring op dit gebied en had ik graag wat info verkregen bij de benodigdheden om dit op te starten. Wat moet ik weten? Wat heb ik nodig?
Alle feedback is meer dan welkom...

Mvg,
Bert

Exit

Legacy Member
de email adressen natuurlijk
en best de ISP contacteren ivm dit aantal emails omdat bij standaard email abo's en dit aantal emails perdag uw abo geblokkeerd kan worden uitvoorzorg van spam mail ...

een email prog met alle adressen in en zet deze in een groep en stuur een email naar die groep.
email die binnenkomt moet doorgstuurd worden of enkel reacties op de emails?

combinatie van server/software vraag dus

BerT

Legacy Member
Hey,

Dank je voor je antwoord. De adressen in groepen plaatsen is nogal manueel en omslachtig. Dan moeten we telkens fysiek aanwezig zijn om de opdracht te geven. Tevens zal de Skynet inbox snel vol zitten omdat hij niet tijdig geledigd zal worden.

Het is echt de bedoeling dat we 500mails per dag automatisch doorsturen en dat er regelmatig gechecked wordt op nieuwe mails en deze van de Skynet server gehaald worden.

Exit

Legacy Member
adressen 1malig in een groep steken

en ophalen => gewoon ophaal termijn instellen dat hij elke xmin checked en ophaalt.
en autom sturen, ok, via software doenbaar, maar dan best met een groep werken.

software hangt af van wat de email is dat ge moet sturen
is het een ontvangen mail sturen of zelf opgestelde email sturen?
zelf opgesteld => tja, maak de email en stuur naar de groep (ge maakt dus een groep aan met alle email adressen daarin) dan moet ge slechts 1 adres nemen om te sturen of in te stellen als autom te versturen.

dupondje

Legacy Member
Je moet er zoiezo niet aan denken om 500emails uit te sturen via uw gewoon ADSL abo.

Hiervoor zal je effectief moeten op zoek gaan naar een mailserver voor het versturen van emails. Iets die daar effectief voor gemaakt is.

BerT

Legacy Member
Ok, wat bedoel je dan met mailserver? We hebben een server beschikbaar die met een mailserver programma dat op zich kan nemen? Als we dan ander abonnement bij belgacom voorzien?

Zijn er iets concretere voorstellen?

Fraggie

Legacy Member
BerT zei:
Kunnen we hiervoor de domein van belgacom niet gebruiken?
Ik heb niet gekeken, maar dat betwijfel ik sterk, je zou namelijk de naam van belgacom serieus kunnen misbruiken en op een black-list komen (cfr. Dommel in de tijd).

Lord Kveldulv

Legacy Member
Je gaat idd binnen de kortste keren blacklisted worden. En dan heb je al problemen om de simpelste mail naar uw lief verstuurd te krijgen, bij wijze van spreken.
Colocation of een dedicated server is een oplossing maar ook niet aan te raden. Het is een enorm werk om elke dag op te volgen of je nergens blacklisted bent en om je daar vanaf te halen. Als bijv. Hotmail uw IP gaat blacklisten ben je al een paar weken verder eer het opgelost is als je niet weet waar te beginnen. Bij veel DC's ga je ook snel al de vraag krijgen wat je aan het doen bent aangezien ze soms niet alleen uw IP blacklisten, maar een heel subnet. En dan zitten andere klanten er ook mee. Dus je bent daar niet echt welkom voor zo'n praktijken. Zou ook complete overkill zijn.
Je laat het beter over aan gespecialiseerde bedrijven. Dan moet je je nergens zorgen over maken. Alleen uw contacten uploaden en uw mail typen en gedaan. Voor onze klanten die geregeld mailings sturen raden we quasi altijd Mailchimp aan. Werkt goed en vrijwel iedereen kan er mee overweg.

Hell

Legacy Member
BerT zei:
Hey,

Dank je voor je antwoord. De adressen in groepen plaatsen is nogal manueel en omslachtig. Dan moeten we telkens fysiek aanwezig zijn om de opdracht te geven. Tevens zal de Skynet inbox snel vol zitten omdat hij niet tijdig geledigd zal worden.

Het is echt de bedoeling dat we 500mails per dag automatisch doorsturen en dat er regelmatig gechecked wordt op nieuwe mails en deze van de Skynet server gehaald worden.

http://www.microsoft.com/exchange/2010/en/us/overview.aspx

ms exchange software zal u veel tijd uitsparen

Exit

Legacy Member
ms exchange of niet, dan nog zit ge met de 'probleempjes'

ofwel een domein ofwel belgacom contacteren ivm de hoge aantallen van emails dat je wilt sturen zodat ze weten dat het geen spam is en dus niet gaan blokeren.
en dan gaan ze mss zeggen van een pro-abo te nemen (duurder dan) die het kan/mag/toelaat

BerT

Legacy Member
Dus het enige probleem dat zich voordoet is de provider. Een domein nemen zou mij wel toelaten zoveel mails te versturen? Of hebben deze ook beperkingen?

TiZon

Legacy Member
Neem een domein, +/-20-25 EUR/jaar en zet je eigen mailserver op, het is gewoon een extra role op je server hé :)

BerT

Legacy Member
Ik dacht bij Sohosted.be dan een domein te bestellen waar we dan onze mailserver op laten draaien. Kunnen we nadien nog steeds kiezen voor er een website bij op te zetten.

Iemand ervaringen met sohosted en mailserver?

Speciall

Legacy Member
euh manne, van 500 mails per dag ga je heus niet geblacklist worden hoor en belgacom zal er ook niet over klagen...

Qua software heb je ook geen Exchange nodig, Exchange is handig voor met een groep mensen agenda te delen, webmail, mailboxen te sharen, e.d. maar absoluut niet vereist om te mass mailen.

een klant van mij verzendt er 80000 / maand, dan wel via 'n pro compact in combinatie met authSMTP (authsmtp.com) servers.
Een andere ook een maandelijkse nieuwsbrief naar +/- 10000 personen op 'n gewone telenet lijn.

Je moet uiteraard wel steeds goed opletten dat je geen 'ongewenste' mails stuurt, want als 10% van uw ontvangers uw mail als Spam selecteren, dan hebde een probleem...

Software die je kan gebruiken is worldcast / groupmail e.d.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan