Archief - Ma3d Win7 installeren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hayrus

Legacy Member
Wanner het iso-bestand van (mooie legale, via MA3D) Windows 7 is samengesteld, kan ik dit dan ook mounten via een virtuele drive ipv te branden? Want deze toepassingen (mag ik namen noemen?) zijn eerder ontwikkeld voor minder legale doeleinden... Zou dit conflicten kunnen geven?

.conne.

Legacy Member
Mark22 zei:
De enige windows7 download op ma3d was de dvd professional versie. Die heb ik dus gedownload maar ik heb hier nu even geen dvd brander voorhanden. Kan ik de files ook op een cd branden? Ik ga deze windows 7 gebruiken voor een nieuw samengestelde pc waar nog geen besturingsysteem op zit.

Extract uw ISO-DVD naar schijf en maak een bootable USB stick met Windows 7 installatie op met deze tool:
http://wintoflash.com/download/en/

Hayrus

Legacy Member
Ik heb het ook geprobeerd met bootable USB, maar ik krijg deze boodschap:
U kunt geen upgrade uitvoeren van Windows Vista™ Home Premium naar Windows 7 Professional. U kunt wel een nieuw exemplaar van Windows 7 Professional installeren, maar dat is geen upgrade en daarbij blijven de bestanden, instellingen en programma's niet bewaard. U moet alle programma's opnieuw installeren met de oorspronkelijke schijven of bestanden. Maak een back-up op een externe locatie, zoals een cd, dvd of externe harde schijf als u de bestanden wilt opslaan voordat u Windows installeert. Klik op de knop Vorige in de linkerbovenhoek en selecteer 'Aangepaste installatie (geavanceerd)' als u een nieuw exemplaar van Windows 7 Professional wilt installeren.
Is er nu echt geen andere optie? Want ik zou wel graag alles behouden... (heb zelfs geen externe schijf die groot genoeg is, wel een tweede interne...)

Homer`

Legacy Member
Zet alles over op uw tweede interne, doe clean install op de eerste en zet dat terug over?

Hayrus

Legacy Member
Homer` zei:
Zet alles over op uw tweede interne, doe clean install op de eerste en zet dat terug over?

Oké :) Wist niet zeker of alles daarop ging blijven.

Exit

Legacy Member
waarom geen virtuele, dat zal ook werken MAAR omdat setup tijdens booten de cd nodig heeft en de virtuele dan niet werkt moet ge dat aanduiden tijdens de setup

virtueel mounten (of zelfs gewoon extracten en setup starten) en aanduiden om alle files eerst naar de hdd te kopieren en dan pas te rebooten voor setup verder te doen
wel kan dan geen format gedaan worden omdat alle files op de hdd staan voor de setup.

Hayrus

Legacy Member
Alles is gelukt. Na de installatie had ik even geen geluid meer, maar dit is nu (volgens mij automatisch) opgelost. Nog één iets stoort me: vooraan mijn laptop (Aspire 7730G) heb ik een volumeknop, deze reageert niet meer (alsook de Fn-knoppen voor geluid volledig Aan/Uit te zetten). Kan dit opgelost worden? De Drivers op de supportsite van Acer werken niet wegens niet compatibel.

Exit

Legacy Member
de nodige progs/drivers ervoor installeren

launchmanager (of iets gelijkaardigs) voor de knoppen
audio zal door windows update geinstalleerd zijn.

skatemania

Legacy Member
Ja dat is zoals bij HP, voor de buttons moet je op de fabrikant z'n website kijken voor die drivers en dan werken ze weer :)

Hayrus

Legacy Member
Die Launch Manager had ik zelf al geïnstalleerd. Deze werkt voor de knoppen naast mijn toetsenbord (email, internet, WLAN...), maar niet voor de geluidsdraaiknop en kan hem ook nergens instellen. Is er iemand met een Acer pc die Windows 7 heeft geïnstalleerd en weet hoe dit op te lossen is? mvg :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan