Archief - login probleem qwerty toestenbord

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dewoete

Legacy Member
Mijn login paswoord bevat het "§" teken.

Onlangs na een update start mijn pc ineens op in qwerty ipv normale azerty.
Ik kan dat §-teken nergens terugvinden op toetsenbord.

Ik heb geprobeerd paswoord te wijzigen dmv
opstarten
F8
Systeemherstel
opdrachtprompt
en dan via "net user" het wachtwoord dus proberen veranderen, maar dat gaat niet voor mijn account op C: schijf, dit werkt enkel voor de tijdelijke Adminstrator die geboot wordt voor systeemherstel vanuit virtuele X: partitie.

Kan iemand mij hiermee uit denood helpen?

Exit

Legacy Member
in veilige modus in admin account inloggen
dan via uitvoeren - control userspasswords2
verander dan pw van de andere account (zonder het oude pw te hebben)
(als de admin is geactiveerd in windows)

of via bootcd een extra account aanmaken en van daaruit zelfde als bovenstaande

of probeer te switchen naar azerty via alt+shift toets.

dewoete

Legacy Member
Ik heb maar 1 account, en dat is de administrator account met het gekke paswoord helaas.

Is er geen manier om toestenbord terug naar azerty te krijgen via dos of login scherm win7? (alt shift doet het hem niet)

Via welke boot cd kan ik nieuwe account aanmaken?

Exit

Legacy Member
Ultimate Boot CD - Overview normaal gezien

in login scherm van windows werkt er een shortcut maar ben aan het zoeken welke het was, daarmee kunt ge 1 optie starten (of via recoveryconsole een ander prog eraan koppelen om dat te starten)
ff verder zoeken


ctrl+u werkt in login scherm
ff zien of het nut heeft om aan te passen om een ander prog eraan te koppelen

dewoete

Legacy Member
Ik heb netbookje zonder cd station en zie niet meteen mogelijk heid op hun website om van usb stick te booten...

Links boven bij het login scherm kan ik op knop klikken en kiezen tss US en nederland qwerty, heb al via rechtermuis geprobeerd belgisch punt toe te voegen maar gaat ook niet.

dewoete

Legacy Member
Ik heb het opgelost na tip van vriend met ascii code

de § = alt + 21
met toetsenbord netbookje ging dit niet, met los usb toetsenbord wel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan