Archief - laptop start niet meer op

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[EZ]

Legacy Member
Hoi


Tussen alle Windows 7 topics nog eens een goeie ouwe XP-probleem-topic se :p

Tzit zo: gisteren plugde ik m'n externe hd in m'n laptop, en ineens kreeg'k zo'n blauw scherm met witte tekst op "er is een fout opgetreden ...", maar dat verdween na een fractie van een seconde, en de laptop viel uit.

Sindsdien lukt het niet meer om op te starten in XP, hij begint op te starten, maar ineens verschijnt het blauwe scherm weer voor een fractie van en seconde, en dan valt hij uit en begint onmiddelijk terug op te starten, dit blijft eeuwig doorgaan tot'k de powerknop indruk.
Zowel in veilige modus, als in normale, als met de recente instellingen die werkten lukt het niet om op te starten.

Nu gebruik'k Ubuntu, wat vanaf de CD opstart, maar 'k zou dringend terug in Windows moeten raken omdat'k mijn Adobe programma's nodig heb.

Aan mijn externe hd ligt het probleem ook niet, ze werkt nog op andere PC's met Windows XP, en in Ubuntu werkt ze ook nog.


Dus, ik vermoed dat het probleem bij Windows XP ligt.
Weet iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt


mvg
EZ

Exit

Legacy Member
start de pc, druk op F8 zodat ge opstartinstellingen van xp krijgt
kies op automatisch herstarten uitschakelen
start de pc nu op en lees eens de blue screen.
meld dan probleem hier (0x000000x + eventuele files)

gisteren nog pc gehad, viel ook uit in windows en bluescreen constant.
ook veilige modus enzo hielp niet.
heb herinstallatie uitgevoerd OVER de bestaande zodat alles er nog opstaat, enkel windows dan hersteld (daarna wel bepaalde zaken opnieuw installen/upaten)
en toen gescanned => 49 items waaronder trojans gevonden.

[EZ]

Legacy Member
Net gedaan, en ik kreeg deze fouten:

*** STOP: 0x0000000A (0x00000000, 0x0000001c, 0x00000001x, 0x804E1BF8)
en bovenaan stond er "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"


Zou'k ook XP moeten herinstalleren, of is er een makkelijkere oplossing?

[EZ]

Legacy Member
Kheb hem opengevezen, en er zitten 2 ramlatjes in van elk 1GB, 'k heb ze eens omgewisseld, ook eens opgestart met slechts 1 van de 2, dan eens met de andere, 't is en blijft altijd hetzelfde als het al was, een bsod die terug verdwijnt voor'k kan lezen wat er op staat :s

[EZ]

Legacy Member
Kheb XP nu geherinstalleerd, 'k ga zo de data eraf halen, en dan een cleane install doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan