Archief - krijg geen OS geïnstalleerd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jorbo

Legacy Member
Heb net nieuwe pc gekocht en alles in elkaar gestoken maar wanneer ik opstart krijg ik devolgende melding:
Reboot and select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key.
Heb in de bios gezorgd dat hij boot via dvd-drive, en hij herkent ook alle componente. Met 1 windows cd ben ik wel tot in de setup geraakt zoals dit:
http://hardwarelogic.com/articles/guides/Windows_Install/Fig-1.jpg
Maar na iets van kernel debugger ... geeft hij deze error:
SETUPREG.HIV could not be loaded. The error code is 4096
Heb ook een vista dvd geprobeert en een andere xp, maar bij deze komt hij niet eens tot de windows setup en geeft hij gwn de eerste melding van reboot and select proper... opnieuw.

Iemand die weet waar het probleem ligt of mij kan helpen?

m-be

Legacy Member
zelf in elkaar gestoken of kant-en-klaar gekocht?

indien 1e alle kabels goed aangedrukt? Probeer eens een andere SATA poort indien mogelijk voor de hd en/of de dvd.

jorbo

Legacy Member
Zelf in elkaar gestoken. Denk wel dat alles goed insteekt, en in de bios setup herkent het mobo de HD toch dusja. Heb ook al andere Sata poort gebrobeert trouwens. Wat ik wel heb moeten doen is een oude IDE dvd drive erin steken omdat ik blijkbaar bij zowel de HD als de DVD-rom geen sata kabeltje bij heb gekregen enkel bij het mobo stak 1.

Exit

Legacy Member
originele cd's (die dus bootable zijn)?

xp => sata drivers nodig ...

jorbo

Legacy Member
Exit zei:
originele cd's (die dus bootable zijn)?

xp => sata drivers nodig ...

zijn inderdaad geen originele cd's. Weet niet juist wat bootable inhoud maar ik heb deze dvd's al meer dan 1 keer gebruikt op mijn laptop, maar omdat op deze harde schijf nog geen OS staat geeft dat misschien een probleem? En zoals ik zeg, 1 gaat dus wel in windows setup, maar krijgt dan die error.
Ik hoop in elk geval dat dit het probleem is, dan ga ik morgen wel een originele halen bij mijn vader.

jorbo

Legacy Member
Kan je mij ook op een handige en makkelijke manier uitleggen hoe je met succes zon slipstream doet.

Exit

Legacy Member
installeer nlite en volg de stappen in het programma gewoon ...
en steek er meteen sp2 en sp3 in (sp1 zit ook in sp2)

jorbo

Legacy Member
Originele XP cd van mijn vader ingestoken en het is aan het installeren op dit moment, dacht al dat ik het verneukt had met het ineensteken :D.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan