Archief - Kan poorten niet naar het internet openzetten.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

schumi2003

Legacy Member
Het is me al gelukt om zonder router een server te draaien hier zodat ik op mijn werk gemakkelijk aan mijn bestanden kan.

Maar sinds ik een router heb, gaat het enkel nog lokaal hier via 127.0.0.1. Als ik dan op mijn werk zit en mijn echt IP ingeef is er geen doorkomen meer aan.

Ik heb al mijn poorten opengezet, DMZ aan, virtuele server ingeschakeld maar niets helpt.

Dat kan nu toch niet?

Als ik mijn router eruit zwier lukt het wel dus het is ergens een instelling in de router maar wat?

schumi2003

Legacy Member
Ja zolang het ip 127.0.0.1 is gaat het.

Lokaal werkt het, maar niet van buitenaf.

Exit

Legacy Member
127.0.0.1 => is gewoon loopback, is geen netwerk ip!

dmz aangezet voor uw 'echte' netwerk ip ingesteld, of de poorten openen voor het 'echte' ip, NIET voor 127.0.0.1 want dat gaat NIET werken natuurlijk.
uw netwerk ip is normaal dan iets van 192.168.x.x en niet 127.0.0.1

(127.0.0.1 is voor elke pc hetzelfde loopback, is enkel als test voor netwerk settings, heeft verder geen nut op het netwerk of zelfs netwerk kaart te testen, dat gaat daar ook niet mee)

schumi2003

Legacy Member
Exit,

in mijn router heb ik de poorten opengezet naar idd 192.168.0.xxx.

Maar ik snap dat niet 100% maar volgens de site portforwarding en dan bij mijn router zijn guide die volg ik maar als ik dan met een tooltje de poort op mijn echt IP test is alles dicht :|

schumi2003

Legacy Member
Ja dat weet ik en heb ik rekening mee gehouden.

Het ligt aan mijn router hoor maar wat. Kan 1 stom vinkje ergens zijn wrs.

Exit

Legacy Member
tcp poort of udp poorten geopent?

en met uw ip in dmz zone zit ge op internet zonder de firewall van de router, dus portforward heeft daarop geen vat meer.
router firmware eens updaten mss

schumi2003

Legacy Member
tcp, udp en beide al geprobeerd.

Mijn IP van intern zit in de DMZ he bv 192.168.0.xxx niet mijn echt IP.

In de D-link fora be ik al eens gaan kijken en daar blijkt toch dat de 1.21EU die ik nu heb veruit de beste en meest stabielste is. Ik blijf dus liever op deze.

Verder is het mij nu wel gelukt om een andere foutmelding te krjgen ipv connection refused is het nu iets anders wat aantoont dat hij er wel naar luisterd maar nog steeds niet doorlaat.

Exit

Legacy Member
in dmz zone staat dus 192.168.0.x (x=ip van de pc waarop ge wilt geraken) ...

schumi2003

Legacy Member
Heb net mijn IP adres manueel ingegeven op de pc hier, kwam ik ook is ergens tegen.

DMZ zone opgezet en noppes. ftp log zegt dat ik een ongebruikt IP wil gebruiken?


Man man man wat is me dat voor D-link boecht?

Moet ik nu nog die poorten openzetten?

Want als ik naar 127.0.0.1 IP ga dan werkt alles wel.

Bij Firewall settings staat bij UDP Endpoint Filtering: Address Restricted

TCP Endpoint Filtering: Port And Address Restricted

Exit

Legacy Member
zoals gezegd, naar 127.0.0.1 doet totaal niets, dat gaat zelfs niet naar de netwerk kaart, het blijft in de software.
als als ge de kaart eruit haalt en enkel nog zichtbaar die kaart hebt zal dat ip werken.

hebt ge al effectief vanaf een andere pc bij u daar naar die ftp kunnen connecten via 192.168.x.x ip?

schumi2003

Legacy Member
Nog niet geprobeerd maar als ik er mijn router tussenuit zwier dan lukt het wel dat weet ik. Heb ik al geprobeerd. T ligt 100% aan een instelling van de router.

Net weer een DMZ aangezet, reboor gedaan, softwarematige Firewall uit en noppes.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan