Archief - Kan file niet verwijderen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

XoN`-

Legacy Member
Kheb onlangs een uurrooster van de site vant school gedl, maar da was een exe van 86 kb (normale .doc grootte), ik wou die file renamen maar ipv 1keer gedrukt te hebben wask wat te snel & hadk 2 maal gedrukt, er gebeurde nix, maar nu kank die desbetreffende file: 2a1 week2-12 2005.exe niet meer verwijderen, khem al in m'n processen gekeken & daar statem iig ni tussen...


WTF moetk da verwijderen? :help:

thx

roccy

Legacy Member
ga anders eens in safe mode, f8 drukken, dan als admin inloggen en probeer hem dan eens te verwijderen...

menlor

Legacy Member
start > run > cmd

ctrl alt del => process explorer verwijderen

Dan in cmd naar uw file gaan en dan del filename.exe

en dan is em weg

en dan weer ctrl alt del en nieuw process explorer maken


Danku, MenloR

XoN`-

Legacy Member
reboot etc.. hemk al genoeg gedaan :) laadt ok ni via startup, mr ga menlor z'n raad is tsjecken ;)

thx alvast


edit: cmd geopend > explorer afgesloten

> doe cd...

zit in m'n D:\ volder ik typ G:\ (waar file sta) & geeft :

g:\ wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand... :help:

THoRaXX

Legacy Member
zoek eens naar WhoLockMe, dat kan je zeggen welk proces je verhindert het te verwijderen

menlor

Legacy Member
lukket nu? met g:


edit:

kheb het in sticky gezet

Je hebt een bestand dat je niet kan verplaatsen / hernoemen / verwijderen. Wat kan je doen?

Eerst en vooral kan je eens rebooten want misschien is de file door een of ander programma in gebruik. Na de reboot probeer je het weer te verwjderen.

Als dit nog niet gaat kan je dit eens proberen

Je gaat naar "Start" daarna klik je op "run" en voer je het commando "cmd" uit ( zonder de " " )
Daarna laat je dit venster open en doe je "ctrl"+"alt"+"del". Dan ga je op zoek naar het process "explorer" of "explorer.exe" , eens je dit hebt gevonden dan verwijder je het.

Daarna ga je terug naar het "cmd-venster" van hierjuist, hier ga je op zoek naar uw file en daarna kan je het deleten "del filename.extensie"
niet iedereen kent de commando's dus hier zijn de meest gebruikte
dir : geeft content weer van de map waar je je in bevindt.
cd map : gaat naar de map die je hebt geschreven, waarbij map de mapname is
cd.. : gaat een directory omhoog
cd\ : gaat naar de root
del filename.extensie : delete het gewenste bestand

Hierna zal je bestand zijn verwijderd en kan je het venster sluiten

Dan doe je weer ctrl alt del en maak je een nieuw process "explorer"

en voila het bestand zal verwijderd zijn

Je kan ook WhoLockMe downloaden om te zien welk process uw bestande gebruikt.

XoN`-

Legacy Member
mja as i thought, age in windows da ni kunt deleten kunde da in cmd ok ni...

Kdenk dak gwoon moet booten in dos :s

want ask in m'n g: zit & kdoen del 2a1 week2-12 2005.exe

zegt hij datem 2a1 (zonder de rest dan) niet kan vinden... :s

XoN`-

Legacy Member
nop hebk ook geprobeerd, maar dan zegtem kan 2a1%20week2-12%202005.exe
? niet vinden ... :s

Exit

Legacy Member
dat is dus dos command, dos kan slechts 8 letters gebruiken ...
als ge eigenschappen vraagt van file staat/stond er meestalook de dos naam bij (9x vooral, dunno in xp)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan