Archief - IPV6 hexago probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

m62power

Legacy Member
Hallo beste lezers.

Ik ga mijn probleem zo goed en kort mogelijk proberen uit te leggen. In de hoop dat iemand me zou kunnen verder helpen.

Ik gebruik sinds 6 maanden voor het gebruik van nieuwsgroepen. een ipv6 verbinding met de hegaxo getaway6 client samen met de sabnzbd client. en enkele gratis servers ingesteld op deze sabnzbd client.
Dit heeft altijd zonder probleem gewerkt tot over enkele dagen terug, Bij het openen van mijn getaway6 client en dan te klikken op connect loopt het al mis. Ik kan geen verbinding meer maken met:
anonymous.freenet6.net.
Ik krijg meteen de melding disconnect from getaway6.

In de log file krijg ik deze info.

14:24:29 Gateway6 Client v6.0-RELEASE build Feb 23 2009-22:35:01 64-bit
14:24:29 Running Windows version 6.1 .
14:24:29 Received a TSP redirection message from Gateway6 anonymous.freenet6.net (1200 Redirection).
14:24:29 The Gateway6 redirection list is [ taipei.freenet6.net, sydney.freenet6.net, amsterdam.freenet6.net, montreal.freenet6.net ].
14:24:30 The optimized Gateway6 redirection list is [ amsterdam.freenet6.net, montreal.freenet6.net, taipei.freenet6.net, sydney.freenet6.net ].
14:24:30 Interface configuration script completed with errors.
14:24:31 Last status context is: Tunnel interface setup.
14:24:31 Finished.
14:25:46 Gateway6 Client v6.0-RELEASE build Feb 23 2009-22:35:01 64-bit
14:25:46 Running Windows version 6.1 .
14:25:47 Received a TSP redirection message from Gateway6 anonymous.freenet6.net (1200 Redirection).
14:25:47 The Gateway6 redirection list is [ taipei.freenet6.net, sydney.freenet6.net, amsterdam.freenet6.net, montreal.freenet6.net ].
14:25:47 The optimized Gateway6 redirection list is [ amsterdam.freenet6.net, montreal.freenet6.net, taipei.freenet6.net, sydney.freenet6.net ].
14:25:48 Interface configuration script completed with errors.
14:25:48 Last status context is: Tunnel interface setup.
14:25:48 Finished.
14:32:36 Gateway6 Client v6.0-RELEASE build Feb 23 2009-22:35:01 64-bit
14:32:36 Running Windows version 6.1 .
14:32:37 Received a TSP redirection message from Gateway6 anonymous.freenet6.net (1200 Redirection).
14:32:37 The Gateway6 redirection list is [ taipei.freenet6.net, sydney.freenet6.net, amsterdam.freenet6.net, montreal.freenet6.net ].
14:32:37 The optimized Gateway6 redirection list is [ amsterdam.freenet6.net, montreal.freenet6.net, taipei.freenet6.net, sydney.freenet6.net ].
14:32:38 Interface configuration script completed with errors.
14:32:38 Last status context is: Tunnel interface setup.
14:32:38 Finished.
14:44:46 Gateway6 Client v6.0-RELEASE build Feb 23 2009-22:35:01 64-bit
14:44:46 Running Windows version 6.1 .
14:44:46 Received a TSP redirection message from Gateway6 anonymous.freenet6.net (1200 Redirection).
14:44:46 The Gateway6 redirection list is [ taipei.freenet6.net, sydney.freenet6.net, amsterdam.freenet6.net, montreal.freenet6.net ].
14:44:47 The optimized Gateway6 redirection list is [ amsterdam.freenet6.net, montreal.freenet6.net, taipei.freenet6.net, sydney.freenet6.net ].
14:44:47 Interface configuration script completed with errors.
14:44:48 Last status context is: Tunnel interface setup.
14:44:48 Finished.

Ik hoop dat iemand hier iets ervaring mee heeft en me kan helpen, Sorry als er nog nodige info ontbreekt, Ik heb zelf niet zo veel ervaring bij deze.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn post.

Grtzz

m62power

Legacy Member
Niemand die hier van ipv6 netwerken op de hoogte is,en me verder kan helpen?

Grtzz

Exit

Legacy Member
beetje geduld
forum =/= instant helpdesk
niet iedereen is online als ge hulp wilt!

dat log tracht 4x te verbinden en wat dus niet lukt
14:25:46 Gateway6 Client v6.0-RELEASE build Feb 23 2009-22:35:01 64-bit
14:25:46 Running Windows version 6.1 .
14:25:47 Received a TSP redirection message from Gateway6 anonymous.freenet6.net (1200 Redirection).
14:25:47 The Gateway6 redirection list is [ taipei.freenet6.net, sydney.freenet6.net, amsterdam.freenet6.net, montreal.freenet6.net ].
14:25:47 The optimized Gateway6 redirection list is [ amsterdam.freenet6.net, montreal.freenet6.net, taipei.freenet6.net, sydney.freenet6.net ].
14:25:48 Interface configuration script completed with errors.
14:25:48 Last status context is: Tunnel interface setup.
14:25:48 Finished.

in komt aan, krijgt een list met redirects: [ taipei.freenet6.net, sydney.freenet6.net, amsterdam.freenet6.net, montreal.freenet6.net ].

tracht dus eens te verbinden met 1 van die adressen.
wrs is die server waar ge nu op verbindt niet meer mogelijk of tijdelijk onbeschikbaar
of is de anonymous gebruiker niet meer bruikbaar.

m62power

Legacy Member
Dank voor je reactie allereerst.

Er zijn zoals je wss wel weet 2 mogelijkheden
< connect to the best getaway6
< connect to preferred getaway6:
* amsterdam.freenet6.net
* montreal.freenet6.net
* taipei.freenet6.net
* sydney.freenet6.net

Normaal staat het altijd op de eerste keuze, Met deze heeft het ook altijd goed gewerkt tot nu.
Ik had al eens geprobeerd een keuze te maken uit de tweede optie, en ze alle 4 eens afzonderlijk getest,
maar resultaat blijft steeds zelvde. Disconect from getaway6.

Zou mss wel kunnen dat anonymous niet meer werkt maar, Ik ga eens proberen een accountje aan te maken, en dan verder kijken of het zo mss werkt.

Maar heb dan nog bij mijn netwerk status ontdekt, Alles oke alleen geen ipv6 verbinding mogelijk.
Denk dat het nog ergens anders aan ligt, eergisteren heb ik een driverscan gedaan, Resultaat 3 verouderde drivers
Deze geupdate, En eigenlijk is het probleem volgens mij hier begonnen.
Maar bij de hexago driver staat dan ook weer dat dit onderdeel correct werkt.
Met een rood kruis erdoor en geen verbinding.

m62power

Legacy Member
Heb ik ook al enkele keren geprobeerd, Maar doet het nog steeds niet na herstel.

Ik heb ook al wat gezocht op google of de servers mss plat liggen. maar kan er weinig of niets over terug vinden. Volgens mij draaien de servers gewoon normaal.

m62power

Legacy Member
Ik heb het net eens met een accountje geprobeerd, krijg nog steeds geen verbinding. :(

m62power

Legacy Member
Ben er nog eens achter aant zoeken geweest,
En heb nu ontdekt bij het invoeren in het cmd venster: IPCONFIG
dat bij mijn draadloze netwerkverbinding 2 het medium is ontkoppeld. En het is op deze dat mijn ipv6 hexago adaptor aangegeven staat bij netwerkverbindingen en wss ook altijd op deze gewerkt heeft.

Ik geraak er niet aan uit, Iemand die hier van op de hoogte is van dit probleem. of eerder zelvde probleem heeft ondervonden.

Ik gebruik een laptop van het merk dell met windows7
En zit achter een router van smc.
Heeft eerder altijd zo gewerkt.

Hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen.

Exit

Legacy Member
netwerkverbindingen eens bekijken in netwerkcentrum dan.
normaal slechts 2 verbindingen, een gewone en draadloze
bij de eigenschappen van de verbinding checken of ipv6 aangevinkt is dan

m62power

Legacy Member
Juist nog eens bij netwerverbindingen gaan kijken.
Dus in de verbinding met de hexago tunnel adapter bij eigenschappen is ipv6 aangevinkt, en deze zegt mij bij status. dat dit apparaat correct functioneert.
Echter zoals ik in mijn laatste post schreef, staat in mijn cmd, dat de medium is ontkoppeld.
Wat ik me dan ook afvraag is die ipv6 hexago tunnel heeft altijd draadloos gewerkt, ma zodus nu staat hij bij lanverbinding 2, Deze laaste is toch met upc kabel dacht ik.
Heb nu ook al geprobeerd van de upc kabel eens rechtsreeks in de laptop en zo verder te kijken.
mijn lanverbinding 1 wordt dan wel actief, Maar met de lanverbinding 2 gebeurt spijtig genoeg niets.

Als ik in de status kijk bij mijn draadloze verbinding. zie ik ook
ipv4 verbindingsmogelijkheden - internet.
ipv6 verbindingsmogelijkheden - geen netwerktoegang.
status van media - ingeschakeld
ssid - SMC

Ik denk dat ik dat medium op lan2 terug actief moet krijgen. Alleen hoe daar geraak ik dan weer niet aan uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan