Archief - internetverbinding met msn maar geen surf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

creepy01

Legacy Member
Een vriendin van mij kan op haar laptop niet meer surfen. Internetverbinding werkt draadloos, dus kan het niet aan de kaart liggen. Windows Vista
Het volgende is reeds geprobeerd:
- IE en FF
- internetopties: verbindingen & laninstellingen ok
- ip&dns worden auto toegewezen
- pingen naar Google gaat (4ontvangen, 4versturen) dus kan het geen dns probleem zijn.
- systeemherstel naar laatste, bekende, werkende punt
- er staat geen virusscanner/firewall meer geïnstalleerd, windows firewall ligt af
- verbinden draadloos in veilige modus lukt niet, wel met netwerk maar niet met internet.
- is geprobeerd via kabel en zelfde probleem

Update:
- is geprobeerd met een ander windows-profiel
- is 2x gescand op spyware/virussen + cclean gedaan
- kaart uit device manager (apparaatbeheer) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, probleem blijft aanhouden

Bedankt om even met me na te denken!

The Monopoly Guy

Legacy Member
Al eens geprobeerd met een andere browser, firefox fzo?
Als die werkt ligt het aan IE

Yank

Legacy Member
- gescand op spy-/malware en virussen? 't is onwaarschijnlijk, maar als je de meest waarschijnlijke zaken al geprobeerd hebt, moet je ver zoeken.
- andere gebruiker op de pc geprobeerd? (zo heb je ook een ander profiel in FF).

creepy01

Legacy Member
thx voor de reply yankee
- andere user helpt niet, net geprobeerd
- nogmaals scan aan het doorlopen

menace2070

Legacy Member
kan je google browsen op IP?
--> Google

wat je ook kan doen is:
verwijder je lankaart uit dev. manager, wss je netw. stack die crasht.
en reboot dan en reinstall die kaart.
dan zou het ook moeten gefixt zijn

creepy01

Legacy Member
menace2070 zei:
kan je google browsen op IP?
--> Google

wat je ook kan doen is:
verwijder je lankaart uit dev. manager, wss je netw. stack die crasht.
en reboot dan en reinstall die kaart.
dan zou het ook moeten gefixt zijn

nogmaals: kan het dns adres van google pingen, dus kan geen dns probleem zijn, en dus werkt het ip browsen ook niet.

ivm die kaart, heb ik ook al aan zitten denken, zal het sebiet eens proberen, maar ik vrees ervoor, aangezien ze effectief wel kan constant, zonder onderbrekingen kan op msn chatten..
maar ik probeer het even! alleszins bedankt!

creepy01

Legacy Member
menace2070 zei:
verwijder je lankaart uit dev. manager, wss je netw. stack die crasht.
en reboot dan en reinstall die kaart.
dan zou het ook moeten gefixt zijn

Helpt jammergenoeg ook niet :( pfff :s dit heb ik echt nog nooit meegemaakt... er zal vermoedelijk niks anders opzitten dan een recovery wrs?

kristofb

Legacy Member
Al eens gewoon via de kabel geprobeert of het zo wel werkt?
Kan je al uitsluiten of het aan de wifi kaart of gewoon aan de windows ligt?

creepy01

Legacy Member
kristofb zei:
Al eens gewoon via de kabel geprobeert of het zo wel werkt?
Kan je al uitsluiten of het aan de wifi kaart of gewoon aan de windows ligt?

is reeds geprobeerd en is via kabel zelfde probleem..

kristofb

Legacy Member
Indien ik het probleem zelf had, dan controlleerde ik nog vlug of het probleem zich ook voordeed op een ander netwerk (vrienden / familie / werk /...) en anders gewoon her-installatie? Niet te veel tijd meer aan spenderen.

menace2070

Legacy Member
zeker dat je router of firewall niet fucked en bv poort 80 dichtgooit?
kan je bv surfen naar een https:?
en nog een stommere vraag , toevallig geen norton of mcaffee gehad en ge-uninstalled net voor deze problemen?

creepy01

Legacy Member
kristofb zei:
Indien ik het probleem zelf had, dan controlleerde ik nog vlug of het probleem zich ook voordeed op een ander netwerk (vrienden / familie / werk /...)

Is op 3 netwerken getest, achter 3 verschillende (merken van) routers dus...

zeker dat je router of firewall niet fucked en bv poort 80 dichtgooit?
kan je bv surfen naar een https:?
en nog een stommere vraag , toevallig geen norton of mcaffee gehad en ge-uninstalled net voor deze problemen?

Poort 80 dichtgooien: kan mss zijn, maar als windows firewall af staat, en geen enkele andere firewall geïnstalleerd is... + op 3 routers getest, dus zou me verbazen dat dat op alle 3 dichtstaat, terwijl met andere pc's wel kan gesurft worden..
Van die norton kan dat wel zijn, eigenares zei me dat ze wel nog norton had verwijderd, tijdje geleden.. schijnt dat er een programmatje bestaat dat alles van norton verwijderd, maar de vraag is nog hoe? mochten er nog achtergebleven bestanden zijn...

edit: https:// werkt dus ook niet..

creepy01

Legacy Member
edit: werkt terug - blijkbaar stond nog 1 onderdeel van norton erop, heb dat kunnen verwijderen - NORTON SUCKT FOREVER!

bedankt voor de moeite mensen! ondanks deze simpele oplossing, heb ik via jullie toch weer één en ander bijgeleerd ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan