Archief - internet probleem (+ms-dos prob)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SpitFire88

Legacy Member
Door een nieuwe router (+andere lijn) te installeren, hebben alle computers een nieuw Ip gekregen; 2 pc's gingen meteen online, maar de twee andere pc's willen niet online gaan. Het juiste Ip is 81.82. .. Die twee die niet online graken hebben 192.168. ... Door de verbindig te herstellen, lukt het ook niet.
Nu wou ik naar Dos gaan (uitvoeren-command) om daar ipconfig/release te doen, maar dit gaat niet op beide computers, hij wil de command niet openen!
Ik krijg deze opmerking:
C:\WINDOWS\System32\command.com
C:\WINDOWS\System32\autoexec.nt Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS en Microsoft toepassingen. Kies sluiten of negeren.

Hoe kan je die command terug doen werken?

SpitFire88

Legacy Member
ja, ok, das goed, die command werkt, maar nu deed ik ipconfig/release en dan renew, maar nog altijd geen internet, wat kan ik nog proberen?

Exit

Legacy Member
eigenschappen netwerkverbinding en alles staat daar op autom?
command is vooral voor 9x ... cmd voor nt/2k/xp
da autoexec.nt is al zoveel gevraagd ... SEARCH

raar, die 192.168.x.x is standaard interne lan, die 81.82.x.x niet .... welk ip heeft de router? (de gateaway adres)

SpitFire88

Legacy Member
nuja, de standaard IP is idd 192.168.1.0 of 0.1?
Maar de laatste tijd gebeuren er rare dingen, ik heb een nieuwe router gekocht omdat de oude niet meer werkte, en nu gaan er slechts 2 pc's:s
Iemand nog ideeen wat ik kan doen? of waaraan het probleem ligt?

MAAR Gateway= 81.81.160.0, maar in het boekje staat er wel 192.198. ..

Bubbling Zombie

Legacy Member
SpitFire88 zei:
nuja, de standaard IP is idd 192.168.1.0 of 0.1?
Maar de laatste tijd gebeuren er rare dingen, ik heb een nieuwe router gekocht omdat de oude niet meer werkte, en nu gaan er slechts 2 pc's:s
Iemand nog ideeen wat ik kan doen? of waaraan het probleem ligt?

MAAR Gateway= 81.81.160.0, maar in het boekje staat er wel 192.198. ..

ermn, .0 lijkt mij nie echt mogelijk tbh... kzou uw instellingen toch maar es deftig nazien :p

Bubbling Zombie

Legacy Member
ge moet wel eens proberen het ip te bepalen door met een pc in het netwerk te pingen naar 192.168.1.1, als ge dat met externe tools gaat doen gaat ge uw extern ip krijgen é :)

SpitFire88

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
ge moet wel eens proberen het ip te bepalen door met een pc in het netwerk te pingen naar 192.168.1.1, als ge dat met externe tools gaat doen gaat ge uw extern ip krijgen é :)

jah, kweet, da was een intern IP ze ;) maar ondertussen is da al opgelost.
Nu ist zo als we de comps aansluiten, dan werkt alles perfect voor een paar uurtjes, daarna is het plots gedaan.. ip adressen zijn nu wel normaal
Zou da geene kabel of de router ezelf kunnen zijn die slecht werkt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan