Archief - Ik kan Steam niet installeren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Aprella

Legacy Member
Ik heb problemen met het installeren met steam: elke keer dat ik de installer wil runnen, kan ik amper nog iets doen met mijn computer. Skype blijft goe functioneren, maar bv een map openen gaat niet. Mijn computer wordt traag en er gebeurt niets in verband met steam. Ik heb het geprobeert te installeren met alle achtergrond programma's af, maar het geeft geen effect. Ik kan ook niet naar het takenbeheer gaan (ctrl+alt+delete) om te kijken of het programma bezig is of niet...

Dit is mijn computer (van Xfire genome)

Manufacturer: FUJITSU SIEMENS
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 3072MB RAM
Hard Drive: 104 GB
Video Card: NVIDIA GeForce 9800 GT
Monitor: Samsung
Sound Card: Speakers (Realtek High Definition Audio)
Speakers/Headphones: Philips
Keyboard: Zboard
Mouse: Razer Naga
Mouse Surface: Razer
Operating System: Windows 7 Home Premium 32-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.100226-1909)


en als virusscanner gebruik ik Microsoft Security Essentials

alvast bedankt...

PS: Ik heb dit ook al op de steamforums gepost, maar nederlands is gewoon handiger

Fraggie

Legacy Member
Is steam niet gewoon bezig met gigabytes aan data te downloaden?
Welke versie van steam installeer je trouwens? De gewone van 1MB of van een spel (bv HL2)?

Aprella

Legacy Member
Die van de site....
na de download...als je wilt installeren... downlaod die dan nog vanalles?

Fraggie

Legacy Member
Aprella zei:
Die van de site....
na de download...als je wilt installeren... downlaod die dan nog vanalles?
Als het de gewone installer is moet hij waarschijnlijk nog zo'n 30MB downloaden aan rommel. Indien het te lang duurt stel ik het volgende voor. Sluit steam af (via CTRL ALT DEL) en verwijder volgend bestand: ClientRegistry.blob in de root van je steam folder.

Start steam terug op en laat hij geduldig alle bestanden binnen halen vooraleer je iets anders doet. Desnoods je firewall EN anti-virus tijdelijk uitschakelen.

Wolverine__1

Legacy Member
Zeeeeeeeeeeeer belangrijk bij W7, "run as admin" aanklikken. Anders houd u OS de installatie tegen

Aprella

Legacy Member
Okay kzal strax eens kijken of het werkt... kzal hem tijdens het eten eens even laten doen, als er niets gebeurt probeer ik die file te verwijderen.
Alvast bedankt!

Aprella

Legacy Member
nix opgeslot... toch bedankt...
ben ten einde raad.. :( kan voor da een dingeske toch ni heel menne pc formatere :S

Fraggie

Legacy Member
Welk game wil je juist spelen?
Kan je bv het spel niet installeren dat dan ook Steam installeerd i.p.v. de standalone te gebruiken?

Aprella

Legacy Member
Ik wil er eentje kopen van de store... daarnet geprobeerd steam te installeren via een spel van men vriendje, maar ik had hetzelfde probleem

Wolverine__1

Legacy Member
Heb je een 2de partitie op je harde schijf staan of eventueel een 2de harde schijf. Heb wel ondervonden dat er soms problemen voorkomen bij het installeren op de C-partitie. Probeer op een andere partitie of HDD(op dezelfde computer weliswaar) steam eens te installeren.

Aprella

Legacy Member
hmmm maar normaal kies je dat toch tijdens het installatie proses waar steam geinstalleerd moet worden? Zo ver raak ik niet...

Wolverine__1

Legacy Member
Ach ja, zat ff op het verkeerde spoor.

Het enige wat ik je nog kan geven is de link naar een forum waar een aantal oplossingen staan die bij een aantal gewerkt hebben.

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=41800

Als dit niet werkt vrees ik dat een clean install(= format van de HDD + installatie) nodig zal zijn

Aprella

Legacy Member
okay bedankt :) en anders ga ek geduld moete hebbe tot ek men laptop heb xD
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan