Archief - Ik installeerde windows xp nadat windows 7 al op mijn Pc stond

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jefke1990

Legacy Member
Ik heb dus een probleempje
vanacht heb ik xp eens op mijn pc gezet om wat te experimenteren enzo...
windows 7 stond er al op nu alles is goed gelukt windows 7 staat op mijn C vn 600gb(Sata) en ik heb xp op mijn D gezet vn 120gb(ATA) nu kan ik niet kiezen als ik opstart hij start altijd xp op maar er is niets gewist op mijn C schijf ... heb al wat in de bios zitten zoeken en C staat als eerste boot device... zou er mij hier iemand kunnen helpen alvast Bedankt!!

CosMiced

Legacy Member
Probeer u D schijf eens te deactiveren dat ie alleen C ziet

Exit

Legacy Member
reden (zie sticky en andere threads ...):

XP gebruikt een andere bootloader dan vista en 7
bij installeren van XP wordt die van vista/7 overschreven met die van XP en dus GEEN keuze scherm
omgekeerd wel omdat vista/7 de bootloader van xp kennen en deze aanpassen en menu van maken (xp wordt bij bootloader van vista/7 gestopt)

oplossing:
boot de vista/7 cdrom en kies opstartinstellingen herstellen zodat de boot terug op vista/7 komt en ge die terug kunt booten.
daarna (als het niet autom is gedaan) moet ge XP toevoegen in de bootloader van vista/7.

Jefke1990

Legacy Member
Exit zei:
reden (zie sticky en andere threads ...):

XP gebruikt een andere bootloader dan vista en 7
bij installeren van XP wordt die van vista/7 overschreven met die van XP en dus GEEN keuze scherm
omgekeerd wel omdat vista/7 de bootloader van xp kennen en deze aanpassen en menu van maken (xp wordt bij bootloader van vista/7 gestopt)

oplossing:
boot de vista/7 cdrom en kies opstartinstellingen herstellen zodat de boot terug op vista/7 komt en ge die terug kunt booten.
daarna (als het niet autom is gedaan) moet ge XP toevoegen in de bootloader van vista/7.


Bedankt... de D kan ik niet deactiveren...
en ja ik vin dat niet als ik de DvD van 7in stop gaat gij door tot ik kan kiezen tussen een groote knop Instaleren en dan onderaan staat herstellen maar als ik daarop klik en dan windows 7 wil herstellen zegt hij dat ik een eerder gemaakte schijf nodig heb... of waar vind ik dat juist die opstartinstellingen herstellen alvast bedankt!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan