Archief - HTML mails sturen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Homer`

Legacy Member
Hallo,

Ik moet best vaak mails sturen aan een groot aantal mensen tegelijkertijd. Deze mail staat normaal ook online (html + css) en ik wil deze pagina 'in' de mail verzenden.

Ik heb al wat gezegd: met hotmail gaat het niet (gmail ook niet denk ik) en outlook tegenwoordig ook niet meer (office 2007 hier).

Iemand een oplossing?
Bijkomende vraag: als de html pagina offline gaat, is de mail dan niet meer zichtbaar? + wordt de css-file gelezen, of is het html only (1 pagina) en moet je de css styles in de head plaatsen? (Ik weet niet of dit bij webdesign hoort)


Bedankt!

Homer`

Legacy Member
Knop gevonden, maar dan stuurt ge een word document als bijlage.

Ik zou willen dat het is zoals bv de mails van alternate.be (alles zit 'in' de mail, niet als bijlage)

Lord Kveldulv

Legacy Member
Dat wordt gedaan via een bulkmailer of via een php/asp/... script. Maar valt absoluut af te raden. De vraag is niet of je ergens blacklisted zal worden maar wanneer. En dat kan al na 1 mail zijn. Probleem is dan dat uw gewone mails ook niet meer toekomen. Kan vrij dramatisch zijn voor een bedrijf. Het is echt een miserie om van die blacklists af te raken, als je er al afraakt. Veel plezier bij hotmail. Als je al een contact adres kunt vinden duurt het weken of zelfs maanden eer je een papier toegestuurd krijgt dat uw CEO moet ondertekenen om te verklaren dat jullie geen spammers zijn en nooit meer stout zullen zijn. Been there, done that.
Je laat dat beter over aan bedrijven die daar in gespecialiseerd zijn. Mailchimp bijv. is heel degelijk en goedkoop.

Voor uw html en css moet je terug oldschool gaan werken. Forget divs. Terug beginnen met tables. CSS werkt in beperkte mate. Je moet uw mail testen in elke mogelijke mail client, test accounts maken bij gmail, hotmail, yahoo, aol, telenet webmail, bgc webmail,... en testen op elk mogelijk OS en browser versie. IEtester kan u daar al mee helpen. Als je dat niet doet komt uw oh zo mooie mail bij een aantal adressen ongetwijfeld nooit door de spamfilter. En nog erger, bij velen zal hij niet correct getoond worden. Het is veel veel meer dan een send to van wat er op uw scherm staat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan