Archief - home premium wel licentie, maar geen dvd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rikkie

Legacy Member
Hallo,

ik ben bezig met een laptopje voor iemand, deze zit vol virussen en er rest geen andere optie meer dan formatteren. De laptop (packard bell) werd nieuw gekocht met vista reeds geïnstalleerd, maar er werd geen DVD bij geleverd. (hetzelfde geldt trouwens voor mijn eigen acer laptop)

Hoe geraak ik dan aan een DVD (home premium nl 64b) voor die laptop?

Voor alle duidelijkheid: de licentie is aanwezig en kleeft onderaan op de laptop

alvast bedankt

greetz, RIkkie

Exit

Legacy Member
dan zit er een recovery optie in de pc zelf (op biosscherm eens zien naar de sneltoetsen)
die zet de pc dan terug zoals die is gekocht (windows, drivers, ....)
dat is met elke merk pc zo.

ofwel gebruikt ge een andere windows cd/dvd MAAR met de key die op de pc hangt (sticker)

Rikkie

Legacy Member
Exit zei:
dan zit er een recovery optie in de pc zelf (op biosscherm eens zien naar de sneltoetsen)
die zet de pc dan terug zoals die is gekocht (windows, drivers, ....)
dat is met elke merk pc zo.

ofwel gebruikt ge een andere windows cd/dvd MAAR met de key die op de pc hangt (sticker)

Ja de recovery had ik gevonden: kon dan kiezen tussen met behoud van persoonlijke documenten of zonder behoud van de documenten. Had gekozen voor met behoud van de documenten, maar dat heeft niets opgelost.

Denk je dat de optie recovery zonder behoud van persoonlijke documenten hetzelfde resultaat heeft als een volledige format? Is het eigenlijk gewoon een image die ik dan terugzet?

Bij mijn acer is dat inderdaad ook zo, maar dat het bij elke merk-pc zo was wist ik niet :shame: maar ja, ik bouw mijn pc's altijd zelf en heb dus nog nooit een merk-pc gehad, buiten de acer laptop dan :)

een windows 64 bit versie van vista heb ik niet, dus ik zal de recovery nog maar eens proberen dan.

Greetz, Rikkie

Rikkie

Legacy Member
Ok de recovery mode werkt dus ook niet, hij geeft 2 fouten, doorloopt dan het herstelprogramma, start terug op en blijft terug opstarten.

Zal me toch ergens een win vista moeten halen dan denk ik

Exit

Legacy Member
welke fouten geeft hij?
na bios druk F8 en kies opstarten met autom herstart uitgeschakeld en lees de error
van iemand een cd gebruiken?

Rikkie

Legacy Member
Exit zei:
welke fouten geeft hij?
na bios druk F8 en kies opstarten met autom herstart uitgeschakeld en lees de error
van iemand een cd gebruiken?

Ken niemand met een vista home premium 64 bit nl

ikzelf heb de 32 bit hier wel liggen en zou die erop durven zetten, maar weet niet of de licentie die onderaan de laptop kleeft ook voor 32 bit geldt.

heb ondertussen van 't net een 64 bit versie afgehaald, maar vind geen nl versie? Of kan ik bij de en-us versie ook voor nederlands kiezen?

Exit

Legacy Member
vista retail dacht ik heeft beide versies op de cd staan en hangt het van de key af welke versie ge kunt kiezen

Rikkie

Legacy Member
Exit zei:
vista retail dacht ik heeft beide versies op de cd staan en hangt het van de key af welke versie ge kunt kiezen

de key die onderaan de laptop plakt, werkt zowel niet met de 32 bit versie die ik heb, als met de 64 bit die ik heb gedownload.

Nu zit ik in de dikke shit dus...

Packard bell herstelprogramma kan ik niet meer kiezen sinds ik het gisteren heb laten lopen, het menu met de keuzes van veilige modus en zo is nu ook in het engels :angry:

ik kan hem nu eerst proberen installeren en dan achteraf best op zoek gaan naar een key voor activatie denk ik? Zou die licentie onderaan de laptop dan alleen maar werken voor een cd van Packard bell? Ook wel vreemd vind ik

Exit

Legacy Member
zulke keys kunnen gebonden zijn aan oem versie ipv retail versies ja
dus eventueel zien of ge een oem versie vindt en daarmee installeren dan.

Rikkie

Legacy Member
Exit zei:
zulke keys kunnen gebonden zijn aan oem versie ipv retail versies ja
dus eventueel zien of ge een oem versie vindt en daarmee installeren dan.

op de licentie van de laptop blijkt dat het een oem-versie is, mijn 32 bit is ook oem

pffffff ik ben het beu: ging verder met de installatie zonder de key op te geven en de laptop blijft gewoon hangen bij "kopiëren van bestanden 0%..."

Exit

Legacy Member
is voor elke merk pc zo dat het een oem versie is hoor (oem = Original Equipment Manufacturer)

hdd eruit halen in desktop steken en eens checken/testen en eventueel daar de setup eens starten

Rikkie

Legacy Member
Ok, problem solved: het duurde gewoon extreeeeeem lang.... rest van installatie vlot verlopen, nu enkel nog geactiveerd krijgen

silent785

Legacy Member
Het PB Infocentrum raad je aan dat je een recovery disk(Master DVD) maakt...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan