Archief - Hoe /WINDOWS map verwijderen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sapermun

Legacy Member
Iedereen weet wel dat je niet zomaar een /windows map kan verwijderen met de del. knop. Nu vroeg ik me af of het werkt als ik pc opstart in dos-mode, en welke commands ik moet invoeren om er vanaf te geraken...indien het dus via dos zou gaan natuurlijk.
De mapdir = e:\windows

ik dacht iets zoals rmdir e:\windows /s

alvast bedankt


*Met unlocker-programmas zou ik liever niet werken trouwens, aangezien dat enkel zou werken met de /windows content, en niet met de subdirectories

edit: als ik in windows zelf naar cmd ga en rmdir e:\windows /s doe=>"access is denied"

Exit

Legacy Member
tja, in windows zijn eigen map wissen gaat uiteraard niet!

windows map van xp of vista/7?
en ge zit in een andere windows isntallatie?

Sapermun

Legacy Member
ik zit met dualboot, dus t gaat niet over zijn eigen map. Ik zit ofwel op win 7 of win vista--(aangezien ik niet meer in win7 kon booten als ik voor dualboot met xp opteerde.Later wel een fix voor gevonden maar das uit de context)--, en de map die wegmoet is alsook van een win 7 x64(draaide uit op een corrupte install)

Maar denkje dat het mogelijk is als ik een dos-bootdiskje maak en die command zou uitvoeren? ik zit dan toch niet meer in gelijk welke windows? of mis ik iets?

Exit

Legacy Member
die partitie/hdd formateren en die map is direct weg
anders rechten op die map overnemen en dan wissen
vista/7 zitten andere rechten op hun systeem mappen zodat ge als gebruiker niet veel kunt doen.
rechten aanpassen zal dat normaal oplossen

Sapermun

Legacy Member
Exit zei:
die partitie/hdd formateren en die map is direct weg
anders rechten op die map overnemen en dan wissen
vista/7 zitten andere rechten op hun systeem mappen zodat ge als gebruiker niet veel kunt doen.
rechten aanpassen zal dat normaal oplossen

aangezien formatteren geen optie is, zal ik me toch moeten neerleggen bij unlocken/rechten overnemen dan.

Toch bedankt:bow:

Exit

Legacy Member
indien home versie => veilige modus
mapopties - eenvoudig delen uitzetten
dan tabblad beveiliging gebruiker/groep toevoegen en rechten overnemen
anders zie sticky voor de rechten (om geavanceerde rechten over te nemen)

Sapermun

Legacy Member
ultimate

ik heb hier trouwens snel replace owner on subcontainers and objects enz gedaan..en er komt een kader datem de ownership aant overnemen is. is het de bedoeling dat ik wacht tot dat kader verdwijnt? of is dat een kader dat gewoon aanduidt datje op ownership hebt, tot je het kader sluit? want dat duurt wel lang.

Exit

Legacy Member
nope, wachten tot het weg gaat, ie gaat elk file apart gaan aanpassen zodat op elke file dde rechten goed staan

en ja dat kan tijdje duren

Sapermun

Legacy Member
ok, had het al geprobeerd toen het kader er nog stond. natuurlijk gesloten otss. nogmaals starten.

Sapermun

Legacy Member
updateje: em blijft hangen bij ownership op: e:\windows\CSC\v2.0.6\namespace

na ff googlen gaat dat over iets belangrijks wat te maken heeft met offline bestanden?

edit: die map is overigens ook niet toegankelijk als ik ze wil openen dus.

Exit

Legacy Member
verplaats ze eens, dat gaat soms wel (zet ze op e: dan rechtstreeks)

chellesan

Legacy Member
download een livecd van ubuntu, start u pc op met de cd en als je in ubuntu zit kun je gewoon u harde schijf raadplegen en de map deleten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan